Sämsta med 2009!

Kan säga att det här året har handlat mycket om tårar. Har varit en hel del ledsen. Vi kan börja med januari - februari. Det var inga roliga månader. Fick gå ner i min arbetstjänst. Hade jobbat 78% men har fått gå ner till 21%. Och vem klarar sej på en sån lön? Sen dess har jag jobbat 21% i ett års tid. Men även den här månaden handlade om något som har fått mej må dåligt, men det blev ändå ett slut. För då kunnde jag verkligen gå vidare behöver inte tänka längre på alla detaljerna. Mer om det kommer jag berätta en annan gång.

Mars månad har ett datum som jag aldrig kommer glömma, för det ändrade mitt liv. Jag kommer aldrig förlåta dom. Kommer alltid hata dom. Jag hoppas att dom kommer få ett helvete.  För dom förstörde mej, en del av mej försvann då.

April. Kommer inte på något.

Maj. Kommer inte på något.

Juni. Har världens magsjuka. Det var verkligen den värsta magsjuka som jag har varit med om.

Juli. Min morfar blir sjuk och hamnar på sjukhuset i Luleå. Sen dess har han inte fått komma hem till sitt hem. Han bor på ett boende nu i Skellefteå.

Augusti. Var på bröllop i Uppsala, jag hade sett så framemot det. Hade planerat vad jag skulle ha på mej i ca 5 månader. Allt var toppen tills vi skulle åka till stället där dom hade sin vigsel så får jag höra att min mamma hade hamnat på sjukhuset. Dom visste inte vad som var fel med henne, det enda dom viste att det var något fel på levern, för den var inte som det skulle vara.  Det var jätte jobbigt, för jag vill vara glad på bröllopet men det var så svårt, för jag tänkte på min mamma. Jag tänkte att hon hade kanske cancer eller måste få en ny lever. Jag såg bara döden framför mej. Men jag kan säga att hon hade ingen cancer eller måste få en ny lever. Hon är frisk idag, hennes lever slog ut av penicillinet Heracillin.

September. Jag blir sjuk. Hamnar också på sjukhuset tillslut. Fattar ni att tre generationer hamnade på samma sjukhus inom tre månader. Varför jag hamnade där var för mitt ben.




Ni kanske kommer ihåg dom här bilderna? Jag trodde att jag skulle få amputera bort benet.
Nu ser mitt ben ut så här, inte så snyggt märke! Men dom var tvungen ta bort mitt stygen så det skulle läka bättre.



Oktober. Eftersom jag var även tvungen att äta penicillin så fick jag en allergisk reaktion. Fick utslag över hela kroppen, det vara bara mitt ansikte som klarade sej. Snacka om att det kliade. Kan meddela att det var Heracillin. Så alla i min familj vägrar nu äta det penicillinet.

November. Har inget att berätta om.

December. Det hände en jobbig sak i den månaden. Speciellt Luciadagen. Det är något med nummer 13. Vill inte säga något om den dagen, för det är fortfarande jobbigt. Men det har blivit bättre kan jag säga.

Det var allt det sämsta med 2009. Nu vill jag lägga allt det här bakom mej och bara blicka framåt. Men jag ska säga en sak, lita inte på vårt system eller vårdcentralen. Blir så arg när jag tänker på hur jag blev behandlad illa. Folk är giriga, speciellt advokater! Vår sjukvård, dvs vårdcentralen är bara ett slakthus, dom har fan ingen aning om vad dom pratar om eller gör. För jag vet fortfarande inte vad dom tog bort för knöl på mej, och jag kommer aldrig heller få reda på det. Så jag säger mer än gärna HEJ DÅ till 2009!!!



Kommentarer
Postat av: Gaby

Av hela mitt hjärta önskar jag dej ett superfint nytt år.Kram.

2009-12-30 @ 17:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0