Brrrr!

Det blev inte så varmt ute idag. Som nu står termometern -3. Vi hade riktigt trevligt hos min föräldrar. Min brorsa kom också dit med sin familj. 
Suovasen blev jätte bra. Som efterrätt blev det grillad banan med glass och sirap. Så jag tror att ni förstår att man är verkligen mätt nu =)



Mamma och pappas grillplats.



Det här är Souvas. Souvas är lättrökt renkött och till det äter man med pitabröd. Pitabröd kan även kallas för kebabbröd.  Så har man massa grönsaker till och såser. Riktigt gott, en av min favorit rätter som man gör vid en eldplats. Till det så var man så klart tvungen dricka en öl. Men det var en 3,5.



Så en liten bild på mej och min kära vovve. Kan säga att jag frös en hel del, tyckte att jag hade tagit på mej mycket kläder, men jag hade behövt mer =)



Gillar att göra såna här saker. Det hör som till söndagar. Vi har varit duktig här i höst med att sitta ute vid en eldstad och grilla. Men jag misstänker att det här kan vara sista gången i år som vi sitter ute och grillar.


Kommentarer
Postat av: Mariah

det lät gott.

2009-10-11 @ 20:25:07
URL: http://nimah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0