Lappjävel!

Som sagt det var riktigt roligt i skolan idag. Första föreläsningen var om Luleås näringsliv.Det var kul att höra om. Men den bästa föreläsningen var när Swedish Lapland berättade. Det var så intressant så jag måste säga att jag är jätte kluven med vad jag skulle vilja jobba med. För när jag började med den här utbildningen så var jag så säker på att det är handel som jag vill jobba med. Men nu har jag även börjar bli sugen på att jobba med turismen. Det är så intressant och som jag har skrivit om tidigare det är så mycket man kan göra här. Men man är så hemmablind så man märker inte allt det man har runt omkring sej.

Vi pratade bland annat om att Lappland är så stort, och jag kan erkänna att förut om nån sa att du är ju från Lappland så blev jag stött och sa, nä jag bor i Norrbotten. Men idag ska jag erkänna att jag är en Lappjävel hihi, men jag bor i ett landskap som heter Norrbotten. 
Tillomed västerbotten räknas som Lappland.

Jag är verkligen glad att jag pluggar till det jag gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0