Härlig dag!

Vilken härlig höst dag det är idag. Så skönt när solen tittar fram, för snart är vi i det mörka vintern. Fast på sätt å vis så är det härligt när första snön kommer. Blir så vackert då.

Skoldagen gick riktigt bra idag måste jag säga. Vi hade inte föreläsning om turism. Det var en föreläsning om Destinationer och Upplevelsekunskap. Det var faktiskt riktigt intressant. Jag insåg att det finns mycket som man kan göra här upp i norrbotten å lappland. Just för att locka mer besökare hit.
Det är verkligen speciellt att bo här uppe, men som själv tänker jag aldrig på det. Det är mer att jag tänker på dom här jädrans myggen å snön å att det blir så kallt. Men det är inte många dagar om året som vi har -30, tack å lov =)
Men hur som helst så visade vår lärare en enkät undersökning som utländska researrangörer har fått göra. Det var en telefonintervju. Arrangörerna vara fr Tyskland, England, Frankrike, Italien, Ryssland och Japan.
Det var skrämmande om de problem som dom tog upp, kan säga att det var mycket minus. Men jag förstår då varför turister inte är så sugna på att komma hit upp. Jag själv skulle inte vilja åka till ett ställe som hade så många minus. Det måste bli ändring på det!
Så det var verkligen en lärorikt dag idag, man har fått många funderingar å så har man börjat se saker på ett annat sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0