Medeltiden i Hägnan

När vi var i Hägnan igår så var det verkligen jätte fint väder och sen så kan jag säga sist när jag var där så var det nog när jag gick i mellanstadiet, jag var väl 11 eller 12 år och var med skolan.



Det var verkligen kul att få se människor i medeltidskläder. Sen så hade dom öven ett bord där dom sålde skyddsamuletter, det var nog rätt så vanligt på den tiden. Sen fanns det även ett annat ställe där dom gjorde trolldryck hihi. Man såg hur barnen som var där var riktigt fascinerad. Sen var det även en hel del turister på Hägnan, för man träffade inte på nån man kände.



Sen så kunde man åka häst och vagn för dom som ville det.









Så klart blev det även en fika på deras Café.



Gillar verkligen deras målade vägar, tänk att man gjorde så förr.










Sen var det dags för slagsmål.



Drottningen som skulle kolla på.






Kommentarer
Postat av: AMANDA FALK

så mysiga bilder :D

Sv: Ja många har sagt att jag borde göra det så vem vet, kanske ska slå till när jag kommer hem, har ju inget att förlora ;-) hehe

Hoppas du får en super bra lördag!

2010-07-17 @ 13:15:59
URL: http://amandafalk.se
Postat av: maria

vilka härliga bilder!!!!=D verkar mysigt det stället=) kul med sådana resor kram!

2010-07-18 @ 22:30:25
URL: http://mialooove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0