Ja, jag säger Fy fan!

Finna det något som jag inte gillar att göra så är det att söka jobb, att skriva dom här ständiga CV och personligt brev.
Jag måste säga att jag är rädd för att jag har börjat bli sarkastiskt i mina ansökningar haha, jag blir verkligen på dåligt humör när jag ska skriva dom. För det känns precis som att man skickar till nån som inte läser ansökan eller nån som helt enkelt inte bryr sej, tyvärr så känns det som att jag har större chans att vinna en stor vinst på triss. Men det är väl som man säger om triss "Plötsligt så händer det" det är så jag känner för att söka jobb, för man kommer aldrig till den där intervjun.

Jag vet inte om ni har nån gång gått runt på stan med er ansökningar så går ni in till en butik och vill prata med butikschefen för att lämna din CV och personliga brev? Jag har gjort det, och jag känner mej som en stor looser, för man är jätte trevlig och glad så träffar man dom här sura cheferna som säger NEJ, man känner sej som en parasit. Sen ska man in till nästa butik och så blir det bara värre och värre. Man har helt enkelt inget självförtroende kvar.

Nä vet ni vad, jag kommer fortsätta att vara sarkastisk, nån kommer gilla det förr eller senare haha.

(Märker ni att det är nån som är på dåligt humör??? hihi)



Bild från Aftonbladet.se

Kommentarer
Postat av: madeleine

Mitt första "riktiga" jobb fick jag genom att söka sommarjobb i butik för 4 år sedan.

Nu sökte jag extrajobb för ett tag sedan o gick in i olika butiker. Man känner sig så jävla dum. Även fast jag vet att jag har kunskapen o mycket mer erfarenhet än vissa andra känns det verkligen som de (bokstavligt talat) kissar på en. Typ att man är någon slags idiot som kommer in o söker jobb..

Svårt det där!



Men på tal om husvisning!!:) Min dröm är precis som din. Bo i hus. Mitt hus ska vara äldre som vi har renoverat men behållit de gamla detaljerna. Vilket önsketänkade +att jag får börja spara redan nu för att ha råd. Men ändå...

2010-11-08 @ 15:07:33
URL: http://bekijk.blogg.se/
Postat av: madeleine

Jag pluggar en 2årig KY-utbildning som heter Internationell sälj & marknadsföring. Började nu i september så jag har ca 1,5 år kvar... Är inte jätteförtjust i att plugga, men kände att jag behöver en "riktig" utbildning.

Vad har du jobbat med tidigare? Vad jobbar du som nu? O den STORA frågan: vad vill du jobba med (i framtiden)?

2010-11-08 @ 16:23:29
URL: http://bekijk.blogg.se/
Postat av: Gaby

Jag förstår vad du menar,men ge inte upp.

2010-11-08 @ 18:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0