Stockholm del 2 fredag

Vi kom fram på fredag morgonen till Stockholm, så då gick vi direkt till hotellet för att se om man kunde kanske få rummet på en gång. Men det fick vi inte, så vi lämnade våra väskor där på hotellet för det kan man ju göra. Så efter det så blev det att gå och luncha på Pizza Hut, gillar deras buffé som dom har på lunchen.

Så sen gick vi hela den dagen runt på alla dom butiker som jag hade gjort en lista över som jag ville besöka. Som ni vet så skrev jag tidigare att dom ska öppna en Marc by Marc Jacobs butik i Stockholm, och att den skulle öppna 1 sep. Så ni kan ju gissa att jag gick runt och letade efter denna butik jag har tillomed frågat folk och ingen visste något, då blev jag riktigt less. Sen i måndags har jag sett på vissa bloggar att dom ska öppna butiken först nästa vecka, inte underligt att jag inte hittade butiken. Men det sjuka var att det var inte alls skyltat att den butiken skulle öppnas på den adressen Smålandsgatan 10. För det var där jag gick och letade för fullt.



Hotellet som vi bodde på Clarion Sign.



Vårt fina rum. Och det var ett riktigt stort rum som vi hade.



Stor tvn.



Fina badrummet.



Så var det även en stor soffa i rummet och så extra sängen. Jag hoppas ni har fått en liten uppfattning hur stort rum vi hade.

Efter vi hade gått runt på stan, så var det bara gå tillbaka till hotellet och fixa till oss för middagen. Vi åt middag på Jensen böfhus. Jag gillar verkligen den restaurangen, för när jag jobbade på tåget så var vi ofta och lunchade på det stället. 



Jag väntar på min förrätt.



Snackkorg som innehåller mozzarella sticks, onion rings, chili-chees snacks och crips. Så var det aioli och salsasås till.



Till varmrätt så tog jag kycklingfilé på grill med råstekt potatis. Det här är en maträtt som jag jämt äter om jag är på Jensens böfhus.

Efter vi hade ätit klart så var man så mätt så man rullade nästan tillbaka till hotellet hihi. Men då hamnde vi i baren på hotellet.



Där blev det att beställa skumpa som jag och min mamma delade på. Perfekt avslutning på kvällen.

Kommentarer
Postat av: Gaby

Mysigt. Kram.

2010-09-15 @ 21:06:59
Postat av: maria

härliga bilder du delar med dig utav!!=) hotellet ser verkligen mysigt ut!! var i Stockholm ligger det?....maten såg sååå mumsig ut!! man blir ju hungrig ju!=).....synd att Marc by Marc Jacobs butiken inte hade öppnat så du missade den! får du ta nästa gång!=) kramar i massor!

2010-09-15 @ 22:11:26
URL: http://mialooove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0