Mitt Kök Sverigeresan

Nu blir det massa bilder från middagen i fredags. Och ska jag skriva vad det är för något. Går efter ordningen så som vi åt hihi.

Som jag skrev igår så gick vi först till danslogen där man blev bjuden på drink och tilltugg, sen efter man hade ätit klart det och minglat så blev det att gå in till tältet.




Drinken Vargtass och så var det torkat älgkött och rökt.

Utanför tältet så sabrerade dom mousserande som vi skulle få dricka till den första rätten, använde en yxa.





Vårat bord.



Smör från Flen.



Folket som var med på middagen.



Svenskt mousserande vin Sav som är från Sverige. Kommer helt klart köpa hem en sån flaska nästa gång jag är på Systembolaget, för det var jätte gott.



Hyvlad ren, Kalix löjrom, bakat Norrlandsägg och pepparrot.



Skål säger jag, ser ni min fina ring haha.



Jens Dolk.



Tommy in action.



Sen blev det öl Leon, den bästa öl som jag har någonsin druckigt, och två snapsar.



Palt gjord av gammel mandel, fläsk, lingonsmör och mjölkskum.

Ska säga en sak jag har aldrig druckigt öl och snaps till palt, så det här var faktiskt första gången. Det sjuka är att det passade faktiskt ihop hihi. Men jag kommer ändå fortsätta med att dricka mjölk till palt.



Stekt siklöja, mandelpotatisstomp och dillvinegrette. Till det drack vi chardonnay från Flen.





Älginnanlår, grillad tomater och persiljepesto. Till det drack vi 100% blåbär som är alkoholfritt vin, det kommer jag dricka när jag är på fest när jag är gravid.  Så blev det ett rött vin från Toscana också.



Jag.



Svartbergets getost, Skabramsost och kråkbärsylt.



Vidal icewine. Det är så gott så man kan inte tro att det är sant. En sån flaska kostar 700kr och då får man bara 2 och ½ dl. Men jag kan säga att det är värt det priset.



Hjortronglass med saltsmulor och vit chokladkräm.



Vi fick även göra vårt eget kaffe, och jag som inte är dricker kaffe tyckte inte att mitt kaffe blev bra. Fast jag drack upp allt.

Så slutar vi med den här bilden.



Jag och Stefan Sauk.

Jag hade verkligen trevligt i fredags, allt var så bra och lyckat. Måste säga att det här är en av mina bästa födelsedagspresent som jag har fått. Sen kan jag även säga att Stefan Sauk är hur trevlig som helst. En människa som verkligen står på jorden. Så det var kul att han var med.

Kommentarer
Postat av: Gaby

Oj,oj,oj,så mycket gott.Förstår att ni hade mysigt.Fina foton.Kul med fotot mad dej och Stefan Sauk,du kan du,hi,hi. Önskar dej en fin DAG.

2011-08-24 @ 11:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0