Tonight



Hit ska vi ikväll. Det är i Luleå.

Jag har kollat upp menyn som dom bjuder på i restaurangen och jag måste säga att det ser bra ut. För jag antar att vi får samma ikväll.

Menyn
Torkat älgkött från Svantes Vilt
Absolut-grogg Vargtass
 

Franssons Mellantunnbröd, Dahlbergs handbakade tunnbröd och stekt hällbröd från Mitt Kök
Smör från Jürss mejeri i Flen


Hyvlad ren från Tornedalens renprodukter, BD Fisks löjrom, bakat Norrlandsägg och pepparrot
Sav, Mousserande från Jämtland


Palt på JO Wikströms gammelmandel, Nyhlén och Hugosson fläsk, lingonsmör och mjölkskum
Öl, Leon, Belgien
Snaps med smak av skogen


Nystekt siklöja från BD Fisk, mandelpotatisstomp och Hällesjö dillvinegrette
2008 Blaxsta Chardonnay, Blaxsta Vingård, Flen


Hemmagastronomis hängmörade Biff från Norrlandsgårdsslakteri med Norrmejeriers smörsås, grillade Pitaholms tomater och persiljepesto
Terreno Chianti Classico, Toscana Italien


Svartbergets getost, Skabramsost från Jokkmokks mejeri och kråkbärssylt från Jokkmokkssylt
Vidal Icewine - Blaxsta Vingård, Flen


Hjortronsglass med skogens hjortron, saltsmulor och vit chokladkräm
Hjortronvin, Grythyttan Vin, Grythyttan


Luleå konfektyr pralin
Din egna blandade kopp kaffe, Löfbergs Lila, Karlstad
Brukswhiskey, Mackmyra Whiskey, Mackmyra



Bild och text från Mitt kök.


Kommentarer
Postat av: Nina

Mums det lät verkligen supergott & kul att kvällen blev lyckad.

Kram Nina.

2011-08-20 @ 16:48:08
URL: http://anina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0