Mmm champagne...

Nu när det är fredag så tänkte jag dela med mej om min Champagne favoriter. Jag har inte testat så många, men jag har ändå hittat en favorit som ligger varmt om mitt hjärta. Det är Piper-Heidsieck.



Nummer 1.

Sen så har jag två andra på andra plats.



Moét & Chandon



Lanson Rose.

Det är bara dom här som jag har provat på, men jag ska helt klart testa fler hihi.
Det var dom som kommer från Champagne distriktet. Sen har jag andra favoriter bland mousserande vin.



Pongrácz.

Den här är super god, vill man inte köpa en champagne för 300kr, så påminner den här jätte mycket om en äkta champagne och kostar dubbelt så lite.

Vad har ni för favoriter?

Kommentarer
Postat av: Sanna

1. Ruinart Rosé Brut, fantastiskt god! Gärna till Toast skagen eller fisksoppa!



2. Veuve Cliuqot, Gula änkan. Lite sötare och supergod.



3. Lanson Rosé, har du ju själv testat :)



Budgettips:

Törley rosé, billig (!!!) och god, ganska söt.

Vanlig Törley, blanda med lite persikojuice/pure och gör Bellinis;)



Vad partysugen jag blev nu, kan du inte komma till Helsingfors och shoppa snart??



Kram!

2011-02-04 @ 19:20:09
Postat av: Nina

Till Sanna! Det skulle verkligen vara kul och komma och festa i Helsingfors även att shoppa. Skulle gärna vilja besöka chanel butiken =)

Har du gjort något besök i butiken?



Jag har aldrig provat att göra en Bellini hemma, det börjar nog bli dags för det snart hihi.

Ha en super härlig helg vännen! Kram kram

2011-02-04 @ 20:25:56
URL: http://chicnina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0