Godmorgon

Det hände en del saker igår så jag var väl aldrig stort sett hemma. Jag träffade min granne igår och fick höra en del saker som var jätte hemskt. Det var inte kul att höra för tydligen är det jätte vanligt, det gör mej ledsen och besviken. Jag fattar inte hur man kan.
Det är det som får mej att undra om det är nån idé att skaffa barn till den här onda världen som vi lever i, är man redo att se sitt älskade barn fara illa?! Kan man ta det? Kan man hjälpa?! För det finns för många onda människor, så man blir mörkrädd.

Jag hade väl lite svårt att somna igår, låg och funderade en hel del och då somnar man aldrig. Det har blivit lite mardrömmar också.

Så jag hoppas verkligen att den här dagen kommer vara mycket bättre än gårdagen! Fast jag lärde mej en hel del, men det är saker som jag inte vill lära mej, för sånt ska inte finnas!!!

Det blev lite djupa tankar från min sida, men som ni ser ingen dag är lik den andra dagen i mitt liv. Ibland eller jag tycker alltid att det händer för mycket saker runt omkring mej. Jag vill bara ha ett vanligt Svensson liv, men jag är en sån som drar till mej olika människor öden. För det känns som ibland att jag kan hjälpa folk. Bara att jag är där och lyssnar, fast jag själv far jätte illa av det.

Nu är det klart med tråkiga saker, för ni vet att det är Fredag idag!
Ha nu en jätte underbar fredag och va rädd om er, för vi lever bara en gång!

Kommentarer
Postat av: "Filosof i tiden"

"Livet är ett prov. Det är bara ett prov. Hade det här varit ett riktigt liv, skulle du fått instruktioner om vart du skulle och vad du skulle göra." Varje gång jag tänker på dessa humoristiska visdomsord påmins jag om att inte ta livet så allvarligt.

När man ser på livet och dess många utmaningar som ett prov, eller en test, börjar man betrakta varje enskild fråga man möter som en möjlighet att växa. Oavsett om man bombarderas av problem, tyngs av ansvar eller möter oöverstigliga hinder, har man, om man ser det som ett prov, alltid en chans att lyckas i den meningen att man kan höja sig över utmaningen. Om man däremot ser varje ny fråga som gällande liv eller död kan man förmodligen vänta sig en skakig färd. Den enda gång man lär vara lycklig är när allt klaffar perfekt-och det vet vi ju hur ofta det inträffar...

Försök att, som ett expriment, tillämpa den här tanken på något du är tvingad att ta itu med. Kanske har du vänner med stora problem... Försök att omdefinera situationen du står inför från ett "problem" till ett prov. I stället för att kämpa med situationen kan du försöka lära dig något av den. Fråga dig själv: "Varför har jag hammnat i den här situationen? Vad skulle det innebära och vad skulle krävas fär för att höja sig över den? Kan jag se annorlunda på den? Kan jag se den som ett test av något slag?"

2011-01-21 @ 20:41:11
Postat av: Nina

Till Filosof i tiden! Du har så rätt det du skriver. Jag har verkligen tagit till mej det du har skrivit, för det är verkligen så. =)

Ha en super bra helg!

2011-01-22 @ 10:36:42
URL: http://chicnina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0