Jag är en gnällkärring

Jag vet att jag är små knäpp nu när jag skriver det här. Men det är en sak som jag inte tycker är roligt och att vi alla människor är olika och bla bla. Vår granne tror att vi på den här våningen bor i en studentkorridor. För den här personen har varje dag en ny soppåse utanför dörren. Jag tycker inte att det ser trevligt ut, varför kan inte personen behålla sin soppåse innanför sin dörr?!
Sen vi har flyttat in så har det varit varje dag en soppåse utanför. Jag vet att jag stör mej på konstiga saker haha, man kan väl säga att jag är som en polis haha.
Om vår soppåse är full så brukar jag sätta den soppåsen vid dörren för då tar man med sej den när man ska ut. Skulle aldrig lämna den utanför dörren, för så långt har vi inte att gå till sopprummet.
Hur gör ni, brukar ni lämna soppåsen utanför dörren eller vid dörren inomhus?

Jag hoppas att fler är som jag haha. För jag vet att jag är en gnällkärring haha.

Kommentarer
Postat av: maria

tack Nina! ja visst är den=) himla glad för det köpet!=)...ja jag förstår hur du känner det!!! först packa ner så mycket o sen packa upp allt igen o sen känner man liksom bara ångest för man vet inte var man ska göra av allt! jag är likadan! man har som du säger en hel del saker! men så vet man inte om man vågar slänga det eller ej för att man är rädd att man ångrar sig! samtidigt har jag nog blivit bättre på det! gjorde ett rens i garderoben häromdagen men tycker fortfarande att där är för mycket grejer! sen har vi en liten lägenhet så vi skulle behöva större! men som sagt vi letar o letar fortfarande känns som att man aldrig hittar den rätta bostaden för det är ju så mycket som ska stämma liksom!! radhuset vi var inne på o har bokat tror jag inte vi bryr oss om längre för tyvärr så ligger det rätt så nära ett område som är lite störigt eller vad man ska säga inget fel annars för boendet är toppen! allting nytt o fräscht! men lägger man så mycket pengar så vill man ju inte förlora dem sedan om man sen inte får något för det när man säljer det en gång! så vi letar vidare!



ha en jättebra torsdag du också! kram!

2011-03-03 @ 14:02:04
URL: http://mialooove.blogg.se/
Postat av: maria

haha nä du är ingen gnällkärring!=D jag är preciiiis likadan haha tycker som dig absolut!! hur svårt är det att gå o slänga sina sopor liksom?! eller så kan man ju ha den innanför sin dörr! usch vad äckligt! o så vågar man ju inte säga något för då får man väl en smäll på käften haha!



ja det är inte lätt med grannar! vi har ju en under oss som vi stör oss på! fest varje helg har hon! hon spelar så jäkla högt så det känns som att det är jordbävning ungefär! har sagt till henne flera gånger o polisen har varit där o ändå så lyssnar hon inte! så jävla respektlöst! förra helgen hade hon fest o på söndagen när vi kom ut så låg där krossat glas från några flaskor! alltså tänk om någon trampar i det? eller någon hund o katt! nä det tänker hon inte på! men vad ska man begära hon har väl ingen hjärna att tänka med överhuvudtaget! ja fyy blir så arg!!



p.s hoppas du orkar läsa allt jag skrivit nu haha men det har du väl gjort om du läser detta nu haha=)...det blev en hel del ser jag! =) kram på dig!

2011-03-03 @ 14:12:07
URL: http://mialooove.blogg.se/
Postat av: maria

tack så mycket!=) ja vi letar vidare! det är ju svårt det där! samtidigt kan man ju inte gå o vara rädd hela tiden och själva det området som vi hade tänkt oss är det ju inget fel på! det är hur fint som helst! men de är ju det att det ligger nära detta lite oroliga område! iofs så har de väl fixat till det så de värsta folket inte är kvar där! så jag vet faktiskt inte hur vi ska göra? det känns liksom så bra annars så på ett sett så är det ju dumt o tänka så! och att de ska hänga på andra idioter att de ska få förstöra är man ju så trött på! ja vi får helt enkelt se! kanske blir där ändå! sambons bror o hans tjej ska flytta dit o de verkar inte ha tänkt så? så ibland känns det som att man tänker för mycket du vet? ibland borde man bara go for it liksom=)

2011-03-03 @ 14:23:45
URL: http://mialooove.blogg.se/
Postat av: gaby

Det är för jäkligt att folk lämnar sopor ute i korridoren,hur dum kan man vara.

2011-03-03 @ 16:13:24
Postat av: Madeleine

Jag håller absolut med dig. Vår granne gör precis detsamma! Det ser äckligt ut. En dag hade de något ruttet i påsen så det luktade dött i trappen hela dagen. Tack för den!

Jag brukar sätta den fulla påsen innanför vår dörr så att när man går ut nästa gång tar man den med sig. Svårare än så är det inte!

Dessutom brukar grannens påse stå där typ hela dagen. Hmmm.. Innesittare!?

Hoppas festen blev kul och att du lyckades muntra upp ditt humör! Kram

2011-03-03 @ 23:20:37
URL: http://bekijk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0