Godmorgon

Äntligen helg och fredag. Med den här helgen så börjar vi med en middagsbjudning ikväll. Det ska bli jätte kul att få laga mat, men jag är ändå lite orolig hur jag ska kunna time allt. För allt ska göras i ugnen. Förrätten, varmrätten och efterrätten ska vara i ugnen, och alla har olika grader. Jag får väl bevisa ännu en gång att jag är grym i köket hihi.

På tal om mat, så kan jag säga att vi blev bjudna på jätte god mat på Valborg. Till förrätt fick vi crepes med räkstuvning drack skumpa till det.



Till varmrätt fick vi det här goda, grillad entrecote med klyftpotatis. Det var så super gott, ska nog säga till min vän att han får skaffa sej en matblogg hihi.

Till efterrätt fick vi ananaspaj, jag ska vara ärlig och säga att jag gillar inte ananas. Men jag gillade verkligen den här pajen, super gott.

Så jag hoppas verkligen att mina vänner kommer gilla maten som jag ska fixa ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0