Norrbottens vackraste hund!

Vi vann inte, men han är ändå Norrbottens vackraste hund för mej. Vi kom på fjärde plats igen för långhårig chihuahua hane vuxen, men jag är ändå jätte stolt över han. Det som är bra är att han får alltid bra betyg, men det är jag som förstör det hela. Jag måste verkligen börja träna 100% med han. Ännu en gång sa domaren till mej att jag måste träna mer haha, så han och jag får en melodi tillsammans.

Så här skrev dom om han:
Bra helhet. Trevlig & positiv. Typisk i alla delar. Välskött, mycket pigg, rör sig bra. Behöver mer ringträning.

Första gången jag var på en utställning med han var 2009 i Gällivare och då var han 16 månader. Då skrev dom så här:
Bra skalle, välpl öron. Bra ögon, nosparti. Tunn underkäcke som påverkar bett neg. Utmärkt hals, rygg, svans. Behöver få bättre harmoni i sina rörelser, behöver få mer tid.
Typ, storlek & helhetsintryck: Mycket god.

Så jag har en vacker hund, han ser ut så som en Chihuahua ska se ut. Men som sagt jag ska börja och träna med han, för jag vill ha en rosett!!!
Så nästa år vinner vi hihi eller att jag ska få en rosett!




Kommentarer
Postat av: Nina

Men oh grattis till en fin fjärde plats :)



Kram Nina.

2011-11-12 @ 17:37:42
URL: http://anina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0