Toast med honungsgratinerad chévre!

Nu ska jag dela med mej en förrätt som jag gillar och går jätte snabbt att göra.



Toast med honungsgratinerad chévre och ruccolasallad.

Steg 1. Kan börja med att skära bort kanterna på frallan. Sen är det bara smörsteka toastbrödet tills den får en fin gyllene färg. När det är klart så är det bara stoppa brödet på ett smörpapper.

Steg 2. Dela på chévren, så den är minst 1cm tjock, kan gärna vara 2cm. Man kan även försöka ta bort det vita som är runt chévren, speciellt botten (men vi kör med att ha kvar det vita runt osten). Sen är det bara stoppa chévren på brödet som du har smörstekt.

Steg 3. Grovhacka valnötskärnorna och strö över chévren, sen är det bara ringla flyttande honung över chévren och toasten.

Sen är det in i ugnen i 200 grader ca 15-20min. Det är bara se till att det inte blir bränt.
Sammanlagt tar det högt en halvtimme att göra den här rätten, det gillar jag. Snabbt, enkelt och gott.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Mmmm. Ser gott ut! Måste jag testa någon gång!!

2011-10-09 @ 22:21:59
URL: http://bekijk.blogg.se/
Postat av: fatima

Tack för recept :)

2011-10-10 @ 00:36:42
URL: http://www.mina-prinsar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0