Cape East!

I fredags så åkte vi till Cape East. Det började med att jag var tvungen åka och köpa en baddräkt, innan vi skulle börja köra mot Haparanda. Men som tur var så gick det fort att få tag på en baddräkt.

När man kom till Cape East så fick vi vårt rum på en gång. Vi kom vid två tiden dit.



Mitt och sambons rum.

Rummet var verkligen fint och vi bodde högst upp. Man kunde se till Finland hihi.
Vi fick även en varsin bastustäva med olika spa produkter som vi skulle ha med oss in till badet.



Fotsalt, hand wrap, bodyscrub, face mask och bodyoil.

Så när vi kom in på vårt hotellrum så var det bara byta om till badkläder och vi fick låna morgonrock och tofflor för att gå till badet.
Kan säga att det var minus 17 i Haparanda när vi var där.

Har inga bilder från badet eftersom jag ville inte hålla reda på min kamera.
Men vi började allafall bada och använde alla våra spa produkter, kan säga att det var super skönt. Jag badade i en isvak som var bara 4 grader hihi. Riktigt kul. Sen så badade vi en badtunna som var ute som var 40 grader så där var det super härligt att sitta i. Men det var inte kul att gå i baddräkt när det var kallt ute haha.

Jag duschade i en upplevelsedusch som hade olika tempraturer och det doftade från menthol till tropiska blommor hihi. Blev även att bada bubbelbad och testa på olika bastun. Vi badade i ca 3 timmar.

För klockan åtta var det dags för vår middag i deras restaurang.



Dirty Diamonds.

Till fördrink tog jag en Dirty Diamonds som innehåller champagne och något mer.



Till förrätt blev det en rencarpaccio. Så gott!!! Älskar ju carpaccio hihi.

Har ingen bild på varmrätten men det blev hjortrygg som var grillade med potatisgratäng till, det var också super gott.

Som sagt jag ska hit en gång till. Får sikta in till hösten. Kanske när man själv fyller år hihi. För jag fyller år på en lördag i år.

Kommentarer
Postat av: veronica

sv: Ja visst är dom, hittar alltid på nåt roligt som man kan skratta åt.

Kan förstå att du tycker det är skönt att vara hemma nu med vovven, hihi.

man saknar dom mycket när man är utan dom även fast man vet att dom har det bra. Det är bara så en matte är tror jag, hehe!

Kram kram

2012-01-30 @ 16:25:49
URL: http://missfancydream.blogg.se/
Postat av: Nina

Oh lät som en magisk helg & stället verkar ju urmysigt!

Ha en bra kväll, själv är jag på väg till Malmö på flygsäkerhetskurs :)

Kram.

2012-01-30 @ 17:22:51
URL: http://anina.blogg.se/
Postat av: maria

härliga bilder ser att du haft en riktig toppen helg!=) förstår jag att du vill tillbaka dit!=)



Jajamensan lovar att visa allt någon dag!;) blev några väskor hihi=)



Ja det var en trevlig helg maten blev verkligen uppskattad alltid kul!=)....ja det hade väl varit mysigt med en liten men kanske inte just nu,säger som dig känner mig som en barnrumpa själv jag med! fattar inte att man snart fyllern 31! alla tror att jag bara är runt 20 så alla tappar hakan när jag säger att jag är 30 haha men det är ju bra=)



Ha det bra Nina! kram



2012-01-30 @ 18:27:03
URL: http://mialooove.blogg.se/
Postat av: maria

härliga bilder ser att du haft en riktig toppen helg!=) förstår jag att du vill tillbaka dit!=)



Jajamensan lovar att visa allt någon dag!;) blev några väskor hihi=)



Ja det var en trevlig helg maten blev verkligen uppskattad alltid kul!=)....ja det hade väl varit mysigt med en liten men kanske inte just nu,säger som dig känner mig som en barnrumpa själv jag med! fattar inte att man snart fyllern 31! alla tror att jag bara är runt 20 så alla tappar hakan när jag säger att jag är 30 haha men det är ju bra=)



Ha det bra Nina! kram



2012-01-30 @ 18:27:25
URL: http://mialooove.blogg.se/
Postat av: Gaby

Vad mysigt du har haft,vilken fin upplevelse.Förstår dej att du vill göra om det.Kul att bada ute i det kalla vädret.Annorlunda. Kram

2012-01-30 @ 19:18:52
Postat av: FRIDABLOGGAR.SE

Åh, såå fint med stjärnmönstrade kuddar! :) Kramar

2012-01-30 @ 20:46:11
URL: http://fridabloggar.se
Postat av: Hanna - Mode, smycken och min vardag

Vad fint det ser ut!

2012-01-30 @ 21:15:59
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det låter jättehärligt och maten såg verkligen god ut! =)

2012-01-31 @ 09:49:39
URL: http://www.shoppingbloggen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0