Matbilder från i helgen!

Ihelgen har vi ätit så mycket gott, speciellt i lördags. Då kan man undra varför vi åt lyxmat men det är så här, det var då det var en vecka sen det var nyårsafton och två veckor sen det var julafton, så man måste fira hihi.



Försökte härma upplägget så som det var på nyårsafton.

Vi åt nämligen Gåslever, har aldrig ätit det tidigare bara anklever. Men jag måste säga att det smakar mer om man äter gåslever. Det var super gott.



Till förrätten och varmrätten så blev det att dricka Herrljungas cider med smak av ros. Det var också super gott.



Till varmrätt blev det så klart entrecote och pommes med beasås till. Jag vet att vi äter ofta entrecote haha.

Var det i torsdags eller i fredags åt vi det här.



Nöttytterfile med potatisgratäng och tomater som har varit i ugnen. Det är så gott med tomater som har varit i ugnen, sen blir det så fint att lägga upp det också. Kommer helt klart fortsätta med att göra så med tomaterna.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ser gott ut, men var försiktig med gåslever. Välj hellre foie fin istället för foie gras, så vet du att den kommer från djur som inte plågats :)

2012-01-09 @ 14:36:30
Postat av: Nina

Till Sanna! Tyvärr måste jag säga att det va foie gras som vi åt, men jag ska helt klart kolla efter foie fin nästa gång =)

2012-01-09 @ 14:44:24
URL: http://chicnina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0