Min Valborgmässoafton!

Jag gillar att ha stilren dukning, så därför höll jag mej till svart, vitt och rött.



Älskar röda roser.



Bubbel.

Det blev att dricka ett bubbel till tilltugen (Ferrari) och vi öppnade även ett rosé bubbel (Rotari) till det också. För Chapel Hill hade vi till förrätten.



Två sorters tilltugg.



En jätte god pestoröra som dom bjöd på förra årets Nobelmiddag.



Hummer och krabba ost.



Kalix löjromstoast till förrätt.



Till varmrätt, självklart Oxfilé med potatis tarte och vårens primörer.



Till efterrätt Chokladfondant med gräddglass och färska hallon.

Jag kan säga att jag är så super nöjd med maten som vi gjorde och att jag var även nöjd med menyn. Jag och min sambo började redan förra veckan att testa att göra fondant, inte lätt kan jag säga. Men ack så god.

Jag älskar att ha såna här middagar hihi.

Kommentarer
Postat av: Gaby

Oj,allt det där gillar jag!

2012-05-02 @ 23:07:26
Postat av: Nina

Alltså detdär såg verkligen ut som en festmåltid! Mums :)

2012-05-04 @ 18:16:56
URL: http://ninajustme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0