Min Valborgsmässoafton 2013!

Som jag har skrivit tidigare så hade jag en jätte bra valborg. Så nu ska ni få se bilder på vad vi bjöd på.
 
 
Jag hade gjort en hel del tilltugg, nämligen 4st olika sorter.
 
 
Självklart drack vi champagne till det!
 
 
Fick öppna en till bubbel. Bottega Gold är en beställningsvara på Systembolaget och kostar 199kr.
 
 
Förrätten var pilgrimsmusslor och en tomatsoppa.
 
 
Vi drack Prosecco till förrätten. Jag gillar verkligen det här bubblet, kostar bara 75kr och finns på Systembolaget.
 
 
Varmrätten blev så klart oxfilé, sparris och pommes. Vi hade två olika såser man fick välja på, bearnaise- eller whiskeysås.
Har ingen bild på vad vi drack till men det var alla fall ett röd vin som heter Fonterutoli  (32229) kostar 149kr finns på Systembolaget.
 
 
Efterrätten bjöd mina föräldrar på. Min mamma hade gjort en jätte god chokladtårta, den var riktigt mums.
 
Som ni ser så hade vi en jätte bra Valborg, det var så mycket mat vi åt så jag kan säga att det blev en sen middag, jag hade nog gjort lite för mycket tilltugg hihi. Men jag kan inte rå för jag älskar att göra tilltugg hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0