Snart dags för fredagsmys!

 
En variant på Oxfilé Rydberg.
 
Har ni kommit på vad ni ska äta imorgon till erat fredagsmys? 
Vi kommer äta anka imorgon om jag ska vara ärlig så är jag inte så förtjust att äta anka, men jag måste ge det mer chanser. Jag tror att det är en rätt som man lär sej att gilla som det var med sushi tex, nu älskar jag ju sushi hihi.
 
Som ni ser på bilderna så gjorde vi en slags Oxfilé Rydberg på Annandag påsk, vi använde nämligen det vi hade i kyl, frys och skafferiet. Vi hade inte så mycket potatis och så var dom så små så vi körde på råraka istället och det passade bra. Stekte rödlök i vitt vin, för att få syra.
Det blev riktigt gott!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0