Pengar

 
Förra veckan så jobbade jag 56 timmar, men idag är jag ledig och det känns super bra och imorgon börjar jag jobba igen och då hamnar vi bara på 48 timmars jobb hihi. När jag har jobbat klart juli så slutar det med att jag har jobbat ca 185-188 timmar så det borde bli en bra lön. Så då är det spara och spara som gäller.
 
Har sagt tidigare till min sambo att jag fattar inte dom som orkar att jobba heltid och sen sköta om sin familj och hem, men nu tar jag tillbaka det lite och säger att dom som jobbar övertid hela tiden hur tusan orkar dom? För jag har inte riktigt varit normal dom här dagarna och sen att jag stiger upp varje morgon 04:30 för jag kan inte flexa, har bestämmda tider. Så fort jag är ledig så tror jag att jag har försovit mej när man sover för länge. Man kan säga att nu andas jag och lever i mitt jobb. Orkar inte göra något annat.
 
Pengar är inte så viktigt, dvs att få ut varje månad efter skatt 25 000kr och högre. Jag tycker att familjeliv är viktigare och frihet, för det är inte pengar som gör dej lyckligare. Jag är glad att jag kan umgås med min familj rätt så mycket för vi lever inte i evighet, jag ser det som det viktigaste och att jag har pengar så jag klarar mej och tak över huvudet och mat på bordet. För man behöver inte ha ut 25 000kr för att klara sej, det räcker tillomed att bara få ut 10 000-12 000kr och ha ett helt bra liv och man kan unna sej saker med mera fast det tar lite tid bara.
 
Det kanske blev ett lite konstigt inlägg och jag vill inte att nån ska ta illa upp eller så. För det är så här jag känner mej för det fanns en tid jag tjänade bra och kunde göra vad jag ville, men jag var inte lyckligare för det, jag är lyckligare nu och njuter varje dag och försöker inte vara så stressad hela tiden, det kommer bli ett inlägg om det senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0