IDI!

Nu ska jag berätta om vad jag fick för IDI profil. Jag blev inte förvånad över hur folk uppfattar mej, kan säga att dom uppfattade mej nästan precis som jag själv uppfattar mej hihi.
Jag är nämligen en Relator, den uttrycksfulle relatorn.
Det innebär att man upplevs som varm, vänlig och öppna. Har även stort förtroende för människor i sin omgivning.
Gillar att både få och ge uppmärksamhet, släpper lätt in andra  i arbetsgemenskapen märker direkt om någon står utanför.
Gillar inte konflikter samt förändraringar. Det stod mer saker, men jag orkar inte ta upp dom.
Fick även ett papper där det stog 18 punkter, där skulle man ringa in tre saker som verkligen stämmer in på en. Dom punkterna ska jag även försöka att få bort från mej själv.

• Var inte så pessimistisk inför en kommande förändring; ge den en chans innan du börjar sprida oro.
• Var inte så känslig; särskilt när andra försöker att ge dej feedback.

• Ta fler risker; särskilt sådan som kräver att du börjar lita på dej själv.

 

Det här var dom tre punkterna som jag ska jobba med. Jag har så svårt för förändringar fast jag tycker att det är skit tråkigt och jag är så less på allt, så har jag ändå svårt med att ändra på det, men nu ska jag verkligen försöka att få bort den där punkten =)

Om att vara känslig, jag har jätte svårt att få kritik, börjar direkt att försvara mej. Då blir jag även arg och irriterad, så det är inte en bra punkt. Den ska också bort.

Ta fler risker, det något som jag borde göra. För i slutändan så ordnars sej allt. Ska inte tänka så mycket. Speciellt så ska jag lita mer på mej själv. För jag vet att jag kan.

Kan upprepa igen och säga att dom som har svarat på dom här frågorna är folk som har jobbat med mej på arbeten som jag har haft. Så det är min gamla arbetskollegor som uppfattar mej som en Relator. Man kunde även vara en Motivator, Producer och Processor.
Alla dom här 4 som man kunde vara har ett djur. Tex en motivator har krokodil som djur. Så jag kan säga att relator har det här djuret.



Vet inte om jag är så nöjd med att ha hund som djur till relator. Det är därför jag har dragit lite på att skriva det här inlägget. Men jag ska säga att jag kommer bli bra chef/ledare för mina anställda. Dom kommer ha trevligt på sitt jobb det är en sak som är säker! hihi


Kommentarer
Postat av: Gaby

Mitt liv som hund är väl bra.

2009-10-26 @ 22:56:23
Postat av: Nina

Har aldrig sett den filmen =)

2009-10-26 @ 23:14:53
URL: http://chicnina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0