Mamma Nina ska berätta

Det är en sak som jag skulle vilja dela med mej idag. Idag är det en stor dag här i Luleå eftersom det är studenten. Tänkte när jag gick genom stan så mötes man av lastbilsflak med studenter på och man ser hur glad dom är. För det är klart att det är jätte kul att ta studenten. Därför skulle jag vilja säga ta det lugnt. För idag är det en sån dag att nån kommer bli våldtagen, bli misshandlad, åka in på akuten, ta droger för första gången, bli för full mm. Listan går att göra lång, jag själv har nått av det som jag har dragit upp varit med om. Det är inget som jag är glad över. Därför har jag lite svårt för den här dagen. För man tar bara studenten en gång, och det är något som man vill komma ihåg med glädje. Så ta det lugnt! För det gjorde inte jag.

Kommentarer
Postat av: Anna-Sofia

Kram underbara du!

2010-06-12 @ 10:02:42
URL: http://kanslaochannasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0