Skräck

Idag var jag med om en hemsk sak på jobbet, fick lite samma känsla som när jag blev rånad, dvs att benen blir helt skakiga och jag kan inte numret till polisen.

Det var bara tio minuter kvar tills jag skulle öppna så ser jag en man kommer gående mot macken, jag ser att han är röd i ansiktet. Men jag tänkte att jag låsas att inte se han för att han skulle märka att det inte var öppet än. Men han står kvar vid entredörren och har tryckt upp ansiktet mot vår dörr och då ser jag hur han är blodig i hela ansiktet och huvudet. Så jag går fram till dörren och säger att det är stängt då säger han att han vill ha papper och jag vill inte ge han det för jag vill ju inte släppa in han. För jag har ju ingen aning vad han har varit med om, eller om han är drogpåverkad. Jag sa att jag kunde ringa efter en ambulans men han sa nej hela tiden. Då ringde jag till min chef, och jag kan säga att han var inte glad när jag ringde. Fattar inte riktigt hur min chef kunde bli sur på mej, för det var ju inte han som var där.

Men hur som helst så kom jag på att jag kunde ju ge han papper genom nattluckan som vi har, så jag kastade då ut papper till han. Sen så ringde jag till polisen.
Som vanligt tar det ju en evighet för ambulansen och polisen att komma. Men dom fick allafall tag på han.

Med det hela så vill jag säga att jag litar verkligen inte på folk längre, jag brukar vara en sån som vill hjälpa okända människor. Men det vill jag inte längre för det finns för mycket sjuka människor. Och som sagt på det området som jag jobbar på så är det här inte ovanligt. Man ser alltid nån som är drogpåverkad.

Det jag tycker är jobbigt är att jag kommer aldrig vara den som jag var innan rånet. För en del av mej försvann då, dvs tilliten på människor, rädd för att möta folk ute när man själv är ute när det är mörkt.

Samma var inatt så var det bråk i en lägenhet som är brevid våran. Man hörde hur nån skrek nej tre gånger sen blev det en stor duns. Sen blev det världens bankningar på nån dörr i den lägenheten och hur nån skriker du ska höra på mej. Det pågick inte så länge som tur för sen blev det helt tyst. För det var nån bil som kom och hämtade upp nån från den lägenheten.

Kommentarer
Postat av: fatima

Men vännen då.. du ska lita på dina instinkter.. om du inte känner för att öpnna.. så öppna inte. Du har redan fått gå igenom tillräckligt.



Vilken jävla chef du har.. tänk om det hade hänt dig ngt.

2011-08-28 @ 22:40:30
URL: http://www.mina-prinsar.com
Postat av: Madeleine

Usch vad äckligt! Jag hade fått panik..

Har du hört/läst något mer om det? Alltså om han hade blivit nedslagen och rånad.. Eller om det bara var en "gammal" knarkare?

2011-08-29 @ 18:51:28
URL: http://bekijk.blogg.se/
Postat av: Gaby

Det var inte trevligt,förstår dej,speciellt eftersom du varit med om ett rån.Var rädd om dej.Kram.

2011-08-30 @ 21:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0