Godmorgon

Idag är man vaken tidigt. Kan inte sova mer, sen så är jag väl fortfarande besviken. Men jag tänker försöka släppa det nu, kan inte gå runt och vara arg idag.
Det som hände igår handlade nämligen om jobb, så man kan säga att jag är verkligen besviken på min chef. För jag har sagt till han att jag tar alla jobb som jag får, har bara en gång tackat nej. Ni kan ju gissa den gången jag tackade nej så mådde jag dåligt över det. För jag behöver all tid som jag kan få på jobbet.

Min chef ringde mej igår, och jag hörde inte att min telefon ringde för just då var jag och min sambo på elgiganten och dom spelade hög musik i butiken. Sen efter ett tag, det hade väl gått ca 45 min så kollade jag på min mobil och såg att min chef hade ringde mej och så klart så ringer jag upp till han, det gör jag alltid. Då säger han att han har gett jobbet till en annan, jag trodde inte det var sant. Jobbet som jag tappade handlade säkert om 4 dagars jobb.

Så nu fattar jag att om jag ska på toa så måste jag tydligen ha med mej mobilen, sitter jag på en restaurang så måste jag tydligen lägga upp mobilen på bordet, går jag i butiker så måste jag gå och hålla min mobil i handen för inte att tappa ett jobb. Ni hör hur sjukt det låter... 
Min chef har fått vinterkräksjukan, så nu är jag så dum och hoppas att dom andra får det på jobbet. Eftersom nu finns smitan där, så kanske man har chans att få jobba ett extra pass till i januari.

Sen den andra saken som har hänt är att min vovve har förlorat en hundkompis. En chihuahua blev dödad i söndags av en stor hund. Jag tycker att det var så hemskt när jag fick höra det, det gjorde mej också arg för jag vet där vi ska flytta så finns det några kamphundar och jakthundar. Tyvärr så kommer jag inte alls lita på dom hundarna. Tyvärr har det även blivit nån slags mode att ha en Amstaff och det är mest 20 åriga tjejer som har såna hundar. Sen fattar man att dom kommer aldrig orka hålla kvar en sån hund om den får för sej att angripa en hund, för en sån hund består mest av muskler. Sen står det även på Svenska Amstaff sidan att vill du att din hund ska vara kompis med andra hundar så ska du ha en annan ras!!!!
Så jag litar verkligen inte på den rasen. Så om ni ska skaffa en hund, så för guds skull ta en hund som passar ert liv, för tänker ni inte träna lydnad skaffa inte då inte hund som kräver sånt.
Vill ni bara ha en sällskaps vovve så är chihuahua perfekt, den kan gå hur långa promendar som helst.

Jag har några favorit hundar och det är Belgisk vallhund (Groenendael och tervueren)



Groenendael



Terevueren

Jag tycker att dom här hundarna är jätte fina och vackra, men dom passar inte i mitt liv, därför är jag ingen ägare till en sån. Dom kräver mycket lydnad och sånt vill jag inte hålla på med.

Så nu har jag vräkt ut allt det jag ville ha sagt så nu går jag vidare med annat roligt. Ska luncha med en kompis idag så det blir super kul. För det var ett tag sen vi sågs sist.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Sjukt att du skriver det, med hundarna. Min mammas hund blev bokstavligen slaktad av två amstaffer igårkväll.

2011-01-25 @ 17:16:44
URL: http://bekijk.blogg.se/
Postat av: gaby

Usch,vilken tråkig histotia,håller med om att man ska tänka sej för när man köper hund.Jag ser också bara unga tjejer och nån kille som har såna hemska hundar.Jag mötte en gång 2tjejer som hade två amstaff,lösa dessutom,jag blev skiträdd.Fy fasen.Mitt i bostadsområdet.

2011-01-25 @ 17:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0