Godmorgon

Ny vecka och ny start. Det känns lite bättre idag, vet inte om det är mina hormoner som spökar eller hihi.
För det var som sagt en jobbig dag igår. Jobb kan verkligen göra mej deprimerad. Man vill så mycket med ändå så går det inte. Jag har gett 100% men igår gick jag på sparlåga, vet inte om det är höstmörkret som spelar roll.

Jag har nästan börjat ge upp. Fattar inte varför det ska vara så svårt att få ett jobb som innebär minst en tjänst på 80%, fast helst vill jag ju ha 100%. Tyvärr så handlar allt om kontakter, har du inga kontakter så har du inget jobb. Ibland har jag så stor lust att ljuga på mina CV och personligt brev. Jag ska säga att jag har aldrig ljugit på en intervjun eller en ansökan till ett jobb.

Jag vill ha en trygghet. Visst jag är jätte glad att jag har min tjänst på 21% och jag får jobba extra. Men jag har ingen trygghet, för det här innebär för mej att jag kan aldrig resa nånstans, kan inte vara sjuk. Måste säga ja till allt, får inte ha en dålig dag med mera.
För när det har hänt att jag måste säga nej nångång så får jag så dåligt samvete.

Så idag ska jag fortsätta skriva personliga brev och skicka ut. Har verkligen fått många nej, och en som sa till mej för ett tag sen var att ju mer nej du får närmare ja är du då. Men hur kul är det att få nej hundra gånger!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Fortsätt kämpa, ge inte upp. Har du varit inne på retail people och kollat? Kontakter är skitbra. Min kille har många såna och på så sätt fick jag min praktikplats...

Våga utnyttja kontakter! Ofta vill man ju inte "vara jobbig" eller "påträngande". Men skit i det och tänk på din framtid!! Ge inte upp Nina. Som du skriver så kommer du närmare ett ja!

Styrke-kram

2011-10-24 @ 12:44:35
URL: http://bekijk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0