Resan till Uppsala!

I torsdags så åkte jag och min sambo till mina vänner i Uppsala, så nu kommer det bildregn.

Resan börjar ju alltid på en flygplats.



Blev att äta en salami och briemacka och dricka ett glas rött. Så jag skulle inte vara så flygrädd hihi.



Hemma hos mina vänner, medans dom lagade födelsedagsmiddagen så blev det att dricka ett glas rött under tiden. Min vän fyllde 35 år.



Till förrätt Trattkantarellsoppa, super gott!



Till varmrätt Älgfärsbiff med (tror att det var) trattkantarellsås och pressade poratis.
Till efterrätt fick vi Prinsesstårta. Middagen var super god och det var en riktig härlig dag.

På fredagen blev det en sväng till stan, hittade en trevlig butik som hade mycket fina kläder och dom hade Marc by Marc jacobs väskor med mera. Men sen gick vi till Tilltugg och åt Tapas.



Det här var en av det som jag beställde in, Italienska ostar. Vi måste få hit nån mysig Tapas restaurang i Luleå.

I lördags så hade min vän födelsedagsfest så vi var väl ca 17 pers, många piloter var där.



Vi blev bjudna på plockmat, minipizzor.



Paj och så fanns det sallad och lite andra småplock också. Allt var så gott, älskar småplock!!!



Så blev det utgång på ett ställe som heter Oasia, vi var nere i källaren.

Min resa till Uppsala var super kul och jag måste helt klart dit fler gånger. Kommer inte glömma den här helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0