Fredagsmiddag!

 
Igår startade vi kvällen med årets glögg och lite pepparkakor med ädelost på. Alltid lika gott.
 
 
Kvällens vin till middagen. Först tyckte jag inte om den, men den växer eftersom. Passade bra till varmrätten. För vinet hörde till dom bättre kostade 119 kr och finns på systembolaget. 
 
 
Varmrätten bestod av oxfilé med mandelpotatisgratäng, kantareller och kantarellsås.
 
 
Såsen får vara i en liten skål med lock på så värmen håller i sej.
 
Middagen var verkligen super god, sen så gillar jag att göra potatisgratäng i små skålar, även att ha såsen i små skålar. Hittills har jag alltid haft sås i dom här skålarna med lock på. Men jag skulle vilja komma på vad mera man kan ha i den, kanske en soppa?!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0