Tjejmiddag hos M

Tredje juli så var jag på en tjejmiddag hos M. Så nu har vi gått laget runt och det är min tur att ha middag igen för tjejerna.
Jag gillar verkligen våra middagar alltid lika trevligt, men det som var synd att jag skulle jobba tidigt dagen efteråt så jag kunde bara stanna tills klockan var halv tolv, men vi hann med allt ändå. 
 
Som ni vet så kör vi alltid en tre rätters + tilltugg, och man blir alltid bjuden på så gott! Nu ska bilderna få tala för sej.
 
 
Småplock/tilltugg som bestod av små västerbottenspaj och vindruvorhalvor med nån ost
och pistagenötter. Och drinken var super god och läskande.
 

Det var verkligen gott och passade jätte bra nu när det var sommar. Det var bara synd att det inte var bättre väder för när vi var där så regnade det och dessa mygg som vi har haft i år. Man blev stucken några gånger hihi.
 
 
Närmare bild på det goda småplocket.
 
 
Toastskagen, den här förrätten var sååå god.
 
 
Vi drack rosé champagne Lanson till förrätten så lyxigt och gott!
Så har vi M & M på bild.
 
 
Varmrätten blev fläskfilé med en potatispuck. Det var också jätte gott och vilket jobb med pucken.
 
 
Dessert blev det en slags Marängsviss, fast tusen gånger godare, vi alla var tvungen att backa om och ta mer.
Kan avslöja receptet är från Roy Fares.
 
Vilken middag man blir bjuden av dessa tjejer, det är helt otroligt. Jag är så glad att vi gör det här. Nu är det min tur att fundera ut vad jag ska hitta på att bjuda på, sen är det även vårt 1 års jubileum. Men jag kommer ha min middag senare i år, tror att jag siktar in på oktober.
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Men oj så mkt gott! Blev hungrig nu =)

Svar: Det va super gott, jag gillar våra träffar som vi har 4 ggr per år =)
Nina

2015-08-13 @ 09:05:47
URL: http://www.awifeamotherawoman.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0