Movie



Hachiko A dog´s story är en film som Lasse Hallström har gjort. Och filmen är verklighets baserad. Handlar om att en man (Richard Gere) en dag hittar en övergiven akita-valpen Hachiko på tågstationen. Det blir att han tar med den sej hem och där får den stanna. Så man får följa med och se vad som händer under deras tid. För Haciko springer varje dag samma tid till tågstationen för att träffa sin husse (Richard Gere). Men en dag kommer får Hachiko vänta förgäves. Trots det väntar han troget på sin husse varje dag under de kommande tio åren. Hans öde berör många av de människor som passerar stationen, och de hjälper hunden med mat och värme.

Jag gillar verkligen den här filmen fast den är så sorgsen, kan säga att det blev en hel del tårar. Djur är verkligen underbara. Tänker hela tiden på min lilla vovve när jag såg den här filmen. Men jag tycker verkligen att ni ska se den!! Därför ger jag den ♥♥♥♥♥ av ♥♥♥♥♥.


Bild från Moviezine.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Den verkar riktigt bra! :) Puss

2010-05-24 @ 21:09:55
URL: http://emeliieoster.blogg.se/
Postat av: Gaby

Den filmen är så otroligt fin,jag grät jätte mycket speciellt mot slutet. Kram

2010-05-24 @ 22:07:33
Postat av: Nina

Till Gaby! Jag tyckte också att slutet var riktigt sorgset. Man tycker så synd om hunden =( Kram

2010-05-25 @ 07:27:04
URL: http://chicnina.blogg.se/
Postat av: Nina

Den var så bra, sorglig.

Ha en bra dag! Kram.

2010-05-25 @ 12:46:10
URL: http://anina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0