Invictus De oövervinneliga



En drama film med Morgan Freeman och Matt Damon.

Filmen handlar om Nelson Mandela när han blev president i Sydafrika.
Han satt fängslad i 27 år för sin heroiska kamp mot apartheid. Så vad gör Nelson efter han har valts till Sydafrikas president? Han tar avstånd från hämnd, förlåter sina förtryckare och hittar hopp om att kunna ena nationen på en mycket oväntad plats: rugbyplanen.

Jag tycker att filmen är jätte bra. Dels så kan jag inte fatta vilken fin människa Nelson Mandela är. Skulle verkligen vilja träffa han, eller tänk om han kunde styra Sverige!? Jag har verkligen blivit ett fan till Nelson Mandela.

Jag ger helt klart den här filmen ♥♥♥♥♥ av ♥♥♥♥♥. Vi behöver mer människor som Nelson Mandela!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0