Mina Tankar

Nu har man visat lägenheten. Måste säga att jag tycker att det är lite jobbigt. För hur som helst så gillar jag ändå den här lägenheten, och jag har många trevliga minnen från den. Men allt har alltid ett slut, och man kan inte bli fäst i alla döda ting.

Jag kommer ihåg när jag flyttade till den här lägenheten, jag var ca 24 år och jag var så  nöjd att jag skulle få flytta till en större lägenhet. Självklart tyckte jag också att det var jobbigt att flytta från min fina 1:a som var mitt första boende. Så ni ser jag blir verkligen fäst i döda ting.
Men jag längtar även till den stora lägenheten, det blir min och min sambos första gemensamma boende. Vi båda står på kontraktet då.

Så det här blir min tredje flytt och det kommer bli en flytt till, fast den gången blir det till ett hus.


Kommentarer
Postat av: maria

åhh tack Nina vad glad jag blir när du säger så!=) nej det var verkligen inte dåligt! sådant är alltid kul att få=)....vad spänndande för dig med eran nya lya! förstår dig hur du känner det man har ju många minnen o så! men det kommer bli toppen ska du se! vi kollar just nu också på annat boende ska lägga in om en intresseanmälan men jag känner ju också lite så att man fäster sig vid döda ting trivs i lägenheten vi bor i men det känns liksom rätt i tiden att flytta nu har bott i lägenheten i ca 7 år nu och vi behöver något större så det blir nog bra om vi nu flyttar dit vi skulle vilja! så vi får se hur vi gör=)



ha det så bra! kramar!

2011-01-12 @ 22:15:20
URL: http://mialooove.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Det käns väldigt skönt att ha något tillsammans. Det kan tyvärr lätt bli "ditt" och "mitt"-tänket annars. Sen känns det också skönt att kunna bygga ihop ett hem tillsammans, utan att behöva ändra på någon annans gamla grejer.

Jag blir nästan också sugen på att flytta nu!

2011-01-12 @ 23:04:09
URL: http://bekijk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0