Bilder säger mer än tusen ord!

När man läser lite olika bloggar så ser man hur avlångt Sverige egentligen är. För här uppe i norr så växer allt mycket långsammare.
Så jag har just varit ute och fotat lite grann hur det är på vår gård just nu skulle man kunna säga.
 
 
Den här blomman hade jag före påsk och den är lika fin än idag om inte snyggare tillomed.
 
 
Växten i mitten har ni sett förr, det är nog tredje sommar som den kommer ut, är lika glad för varje vinter som den överlever. Så man kan säga att den är tre år. Sen så älskar jag tujor. Köper nya varje år för sen på hösten att plantera dem i trädgården.
 
 
Även den växten på bordet köpte jag förra sommar och den har också överlevet vintern.
 
 
Just den här Bägarranka är jag så överlycklig över att den har överlevet vintern för jag fick den förra året av min kära mormor som nu är en ängel i himlen. Det var min sista blomma som jag fick av henne när hon levde. Så den är jätte värdefull för mej.
 
 
Äntligen har Påskliljorna slagit ut, det gjorde dom i lördags.
 
 
Min lilla kära älskling. Som håller mej sällskap i vått och torrt. Som man säger Människans bästa vän. Nu måste han få lite hundgodis av mej hihi.  
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: gaby

Nina,vilka härliga bilder,det går att ha fint i Luleå också

Svar: Självklart går det att ha fint i Luleå också =) Tack för kommentaren =) Ha en bra kväll!
Nina

2014-06-01 @ 20:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0