Upplevelser!

Jag kom på en sak som jag skulle kunna skriva om. Har letat runt lite på nätet efter bilder för att kunna visa.
I fredags så hade vi verkligen en intressant lektion. Det handlade om trender inom destination. Så vi fick se en hel del bilder, som var från hotell till affärer och uteställen. Det är verkligen intressant hur man kan inreda en affär tex, bara en annorlunda inredning göra så att folk blir intresserad av att komma in.
Den här bilden är från en butik i Australien som säljer just champagnen Moet & Chandon.



Ni ser ju hur den är uppbygd. Butiken är i en stor bubbla. Precis som en champagne bubbla. Jag tycker det är helt otroligt, skulle vilja se den här butiken på riktigt.

Sen fick vi se en bild från New York, där dom har sin Apple Store. Det är ju också en helt otrolig byggnad.



Den stora glasbyggnaden står på Fith Avenue. I den här glasbyggnaden har du butiken fast under marken.



Man går bara nerför den där trappen så är du i butiken. Tufft va?

Sen visade läraren mer bilder på allt annat. Men tyvärr hittar jag inga mer bilder.
Men det jag skulle vilja säga är att jag har börjar se saker på andra sätt. Det är ju helt klart att upplevelse är något som är speciellt och roligt. Som nu jag ska till Stockholm i februari så kommer jag bo på ett hotell som kommer vara en upplevelse. Det ska verkligen bli kul att bo där eftersom jag har lärt mej mer om hur en upplevelse kan vara. Jag/vi ska bo på hotell Clarion Sign.



Antar att vi får standard rum. Men det var inte det jag vill komma till. Det jag vill komma till är att varje rum har möbler från skandinaviens främsta formgivare. Samt konst från skandinaviens främsta fotokonstnärer. Det är ju lite kul att dom har gjort så. Så jag får se sen hur jag tycker om helheten när jag har sett det.

Det här är något som jag mer än gärna skulle kunna tänka mej att jobba med. Ser ni vad det finns mycket som man kan göra inom handel och tursim. Jag älskar verkligen utbildningen som jag går =)


Bilder från: MakMax, Apple Store och Hotell ClarionSign.

Kommentarer
Postat av: "El Borros"

Livet är magiskt, en upplevelse som är gigantisk. Skoj att du har upptäckt upplevelsen........

2009-10-23 @ 23:44:01
Postat av: Nina

Upplevelse är verkligen otroligt. Är så glad att jag har lärt mej mer om det. För det finns så mycket! Kram

2009-10-26 @ 23:18:10
URL: http://chicnina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0