Vin

Yes insåg just en sak. Halv åtta hos mej har säsongstart idag. Det är ett trevligt program för dom kan få till riktigt bra maträtter. Alltid när jag ser såna program så blir jag sugen på att fixa till en lyxmiddag. Och vin är något som jag tycker är jätte gott att dricka till mat. Tyvärr så kunde jag inte dricka nån vin i helgen som var, men det kanske blir nått vin till helgen istället.

Jag och min sambo var på en winemakers dinner för ett år sen, det var riktigt trevligt, det borde ni göra nån gång om ni får tillfället. Blir det nån fler gång att dom fixar det i Luleå så ska vi gå på det. Man fick prova på olika viner från José maria Da Fonsecas gård. Han är från Portugal, så han berättade om vinerna som vi drack. Som sagt det var riktigt intressant. För när vi drack vin så fick vi 5-rätters meny. Det är ju kul att få vin som passar till maten. Helt klart lyckat måste jag säga!


Kommentarer
Postat av: Malin - Hockeyfruga

visst är dom;) håller på att lära mig drick vin..:P

2009-10-05 @ 20:49:09
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/
Postat av: maria

ja jag vet!! jag älskar det programmet!!=) man får så mycket tips!!=) ska faktiskt testa den där förrätten och varmrätten hon gjorde i kvällens program till helgen!!=)

2009-10-05 @ 22:47:36
URL: http://mialooove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0