Filmer

Som vanligt har vi hunnit med lite filmer i förra veckan.



En rolig svensk komedi. Man kan säga att i filmen så får man följa 3 olika handlingar. Farsan (baba) som försöker att hitta en ny fru. Jörgen är chef över farsan (baba) och han har problem med sin sambo, han tror att han måste bli mer macho. Sen har vi farsans son som ska bli pappa för hans fru går med en låsas gravidmage eftersom dom inte kan få barn tillsammans. Så dom ska adoptera, men vågar inte säga det till farsan.

Jag tycker att filmen var helt ok, får bara av mej ♥♥♥ av ♥♥♥♥♥.



En thriller med Mel Gibson. Han är polisen Thomas Craven och en dag så kommer hans dotter hem. Men hon blir skjuten utanför dörren. Alla tror att det skottet var menat till han, men det visade sej att det inte var så. Hans dotter var inblandad i något riktigt stort och alla som är kompis med henne blir en och en dödad för dom bär på en hemlighet som inte får komma ut.

Jag tycker att det var en riktigt spännande film, den var 2 timmar lång och det kunde kännas ibland att det var lite för lång tid. Men den får ändå av mej ♥♥♥ av ♥♥♥♥♥.



En drama. Jag kan bara säga att se den här filmen, den är hemsk. Men jag förstår varför den har vunnit många priser.

Precious bor hemma hos sin mamma och hon är gravid för andra gången, och pappan till barnet är hennes egen pappa. Mamma är arg på henne, och misshandlar henne ofta. Men en dag så får Precious börja på en annan skola och där träffar hon en lärare som verkligen bryr sej om henne och hjälper henne. Se den!!!

Den får av mej ♥♥♥♥♥ av ♥♥♥♥♥.



Den här thrillern gillar man eller så hatar man den. Jag hör nog till den som gillar den här filmen. Verkligen en annorlunda film.

Sheriff Teddy ( Leo D) får åka till ön Shutter Island för att lösa vad som har hänt med en fånge på den ön. En kvinnlig fånge har bara spårlöst försvinnit, och på den där ön så kan man inte bara försvinna helt plöstligt. Medans han håller på lösa fallet så blir han sjäv mer och mer indragen.

Som sagt jag gillade verkligen den här filmen. Därför får den ♥♥♥♥ av ♥♥♥♥♥.



Om den här filmen säger jag bara att den är skickligt gjord. Det är helt otroligt hur dom har gjort den här filmen, känns som att den kan inte ha varit så billig att göra. Jag ger den ♥♥♥ av ♥♥♥♥♥.


Bilder från Moviezine.

Kommentarer
Postat av: maria

vad kul att du också blir glad över mina kommentarer hihi=)...ja det är bäst att grilla kött eller kyckling som du säger!! en rejäl köttbit ska det vara!! haha dock inte blodig!! måste vara välgrillad beror ju på vilket kött man har i.o.f är det griskött måste det ju vara vällagat!!!.....åhh så kul med lite film mys!! jag bara älskar Alice i underlandet!! vi såg ju den på bio om du minns det?=) såg den i 3d riktigt häftigt var det!!=) och älskar Johnny Depp!! han är bara för härlig haha....



ha det så gott kram!



2010-07-05 @ 23:13:05
URL: http://mialooove.blogg.se/
Postat av: AMANDA FALK

gud vad mycket film du ser! jag har faktiskt sett farsan, tycker tyvärr den var ritkgit jäkla dålig, hehe.

Sv: VS är underbart! men jag är glad att det inte finns i Swe, då skulle det inte bli speciellt att ha saker därifrån och det skulle inte bli lika roligt att shoppa där! Sånna saker vill man bar akunna göra när man reser lixom :D Läppglansen är också fantastiska! och underkläderna och alla små söta neccesärer osv. ååh, favoritaffären number one helt klart!

Ha en fortsatt fin kväll!

2010-07-05 @ 23:18:20
URL: http://amandafalk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0