13 Mars 2008 Del 1

Den dagen så hände det något i mitt liv, fick ett ärr som kommer alltid att finnas kvar. Det ärret har gjort att jag har mått dåligt i två års tid. Men idag så mår jag mycket bättre. Är less på att gömma mej, är less på att vara rädd. Det är nu som jag är redo för att avslöja min hemlighet.
En hemlighet som inte egentligen är nån hemlighet. Men jag har velat ha den som en hemlighet, men nu är det slut med det.
Nu när ni kommer få veta allt, så kommer ni verkligen förstå varför jag hatar mitt jobb så mycket. Då kanske ni undrar varför jag inte säger upp mej, men det är så här jag behöver pengar. Alla behöver pengar. Men en dag så kommer jag inte vara kvar på mitt jobb. Förhoppningsvis är det här sista året som jag jobbar där eller tillomed min sista helg som jag jobbar där. 

13 mars var en torsdag 2008. Jag hade mitt stängningpass på macken. Den macken som jag jobbar på är i ett område som man kan kalla för rufsigt, för det är alltid på det området som det händer saker.
När klockan var 22:30 så kommer det in två killar på macken. Jag ser att det ser inte normalt ut hur dom var klädda. Då fattade jag att det var nått på gång. Dom hade på sej huvudtröjor sen hade dom en slags scarf för munnen och näsan. Man såg bara ögonen på dom. Då säger den ena killen "Det är rån" Jag blir som chockad och börjar skratta och säger "Skämtar ni" Då drog han fram en hammare och slog den mot kassabordet och säger "Hit med pengarna" och han drar fram en vit påse. Då blev jag riktigt rädd och mina ben börjar skaka, men samtdigt tänkte jag att jag måste komma ihåg så mycket som möjligt av det här. Så det blev att jag iakttog han en hel del när jag gav han pengarna.
Sen gick dom ut från macken och sprang iväg. Rånet tog några sekunder, men det kändes som en evighet. 
När jag skulle ringa till polisen var jätte jobbigt, för jag kunde inte komma på vad det är för nummer till dom, som tur har vi en lapp vid kassan där det står nummret till polisen så jag ringde till dom och berättade vad som hade hänt. Tyckte att det tog en lång tid för polisen att komma, men medans jag väntade på dom så pratade jag med nån polis på telefonen.
Sen när dom kom så blev det förhör så klart, och medans jag ger förhöret så började jag tänka på tänk om dom tror att jag är inblandad. Man får ju ganska konstiga ideer i huvudet när det händer saker som man bli chockad över. Det tänker jag berätta mer om sen. Tänker avsluta här men det kommer en fortsättning.

Då förstår ni att jag är inte alls laddad för att jobba idag. Min två årsdag idag. Alltid tillbaka till brottsplatsen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Tänker på dig vännen! du är stark. kramar i massor

2010-03-13 @ 15:04:54
Postat av: CArin

usch, vilken hemsk händelse. Förstår att du inte gillar ditt jobb efter det där. Men vilken tur att dom inte skadade dig. ( kroppsligt iaf )



SV; ja sushi e smarrigt. Gillade det inte alls framtills ett år sedan. Nu älskar jag det!



Hoppas din dag på jobbet gick så bra som den kunde// Kram

2010-03-13 @ 17:42:40
URL: http://carinbengtsson.blogg.se/
Postat av: Gaby

Detta var ingen rolig historia,Nina.Det sätter djupa spår.Dom borde tänka sej för innan dom gör en sån här sak,men dom har väl inget kvar att tänka med.För dej har dom förstört mycket.Var stark.Många kramar.

2010-03-13 @ 22:05:13
Postat av: maria

men usch gumman!! det förstår jag verkligen varför du inte gillar ditt jobb!!! herregud det måste ju varit hemskt?!!! stackars dig:( jag kan bara föreställa mig hur det kunnat kännas !!! jag själv har haft den tanken flera ggr när jag jobbade i butik att vad fasen gör man om det kommer fram några puckon o rånar?!! men det är ju verkligen bara att släppa allt o lämna över pengarna då är inte värt att riskera livet!!....ja fy tur i oturen att du slapp o bli skadad!!! iallafall fysiskt!! usch ja hoppas verkligen du hittar något annat jobb snart inte klokt att man ska behöva utsättas för sådan skit !! man går till sitt arbete och är snäll o ställer upp o jobbar o för att man måste o så ska man behöva bli utsatt för något sådant hemskt!!! nej fy fan för samhället!!!! blir så arg att jag kokar!!!!! hoppas de fick tag i fanskapen!!! du får ha det så bra iallafall tänker på dig!!! massa kramar Maria!!=)

2010-03-14 @ 01:12:15
URL: http://mialooove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0