Movie!



Den här filmen såg vi i lördags. Den är som alla andra Wallander filmer. Men det var en sak som jag inte riktigt fattade och det var om det ena mordet. Tyckte att jag inte fick nån förklaring vem som hade mördat den personen och varför. Så där blev det ett frågtecken för mej. Men jag ger den ♥♥♥ av ♥♥♥♥♥.



Den här såg vi på söndag morgonen innan jag skulle åka och jobba. Det är Drew Barrymore som filmens regissör. Så hon var även med i filmen, men hon hade en liten roll. Sen så var även Juliette Lewis och Ellen Page med i filmen. Det är Ellen Page som har huvudrollen.
Handlar om 17-åriga Bliss (Ellen Page) håller på med skönhetstävlingar för att henns mamma vill det. Men Bliss gillar inte alls det. Så en dag åker hon till Texas för att gå och se på Roller derby. Då känner hon att det är henns grej, så hon börjar med det och kommer med i laget. Så får man se vad som händer när hon är med i laget.

Det som är kul att det är en som jobbar på Rabalder som håller på med det på riktigt. Och jag har som inte riktigt fattat vad det handlade om, eftersom jag fick höra att man skulle typ åka runt och knuffa varandra hihi. Men nu när jag har sett filmen så fattar jag vad det går ut på. Ganska tufft måste jag säga, man får verkligen inte vara rädd för att få blåmärken. Så även den här filmen får ♥♥♥ av ♥♥♥♥♥.



Den här såg vi igår. Det är även Heath Ledger sist film som han gjorde. Så det var inte Batman filmen som var den sista.
Johnny Depp, Jude Law och Colin Farrell är också med.  Man kan säga att det är en sagofilm.
I utbyte mot övernaturliga krafter ingår dr Parnassus ett avtal med djävulen om att överlämna ett av sina barn på dess 16-årsdag. Men när hans dotter Valentinas ödesdigra födelsedag närmar sig, dyker en mystisk främling upp som kan förändra allt. I en fängslande, laddad och högst fantasifull kamp mot klockan måste dr Parnassus nu kämpa för sin dotters liv i en surrealistisk värld och rätta till sina gamla misstag en gång för alla! Jag gillade verkligen den här filmen eftersom just att det är en sagofilm, så därför får den av mej ♥♥♥♥ av ♥♥♥♥♥.

Bilder från Moviezine.

Kommentarer
Postat av: AMANDA FALK

Sv: Ojdå, jäklar vad högt upp! jag som tycker norrland börjar någonstans mellan uppsala och gävle, haha :D



Ja det blir nog en ritkigt härlig sommar!

Ha en fin kväll!

2010-05-10 @ 20:00:48
URL: http://amandafalk.se
Postat av: maria

vi såg faktiskt den i lördags den "the imaginarium of Doktor parnassus" tyckte den var helt ok såg den just för att det var Heath ledger i den o att det var hans sista film! satt o tänkte hela tiden att vad hemskt att en sådan duktig skådis skulle behöva gå bort så tidigt!! hemskt och väldigt tragiskt!!! men man får hylla honom genom att titta på alla fantastiska filmer han gjort genom åren!! tycker han är riktigt bra i "tio orsaker att hata dig" o "Batman" förstås!! den är nog den bästa han gjort! tyvärr var det väl den som tog knäcken på honom!! just psykiskt var det nog jobbigt att göra en sådan roll!



hoppas du haft en bra dag annars kram!

2010-05-10 @ 22:01:27
URL: http://mialooove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0