Allhelgonaafton

Idag är det ju Allhelgonaafton, visst är det då man går till kyrkogården? Eller är det imorgon som man ska till kyrkogården?

Hur som helst så tycker jag att det är jätte fint på kyrkogården då, för att på dom flesta gravarna lyser det ett ljus. Det är ju idag vi ska minnas dom som har gått bort, men egentligen ska man ju alltid minnas dom. Den närmaste som har dött för mej är min farfar, och iår är det 10 år sen han dog. Tiden går verkligen snabbt.

Mitt starkast minne av han är när jag var jätte liten var att min farfar skjusade hem mej till mina föräldrar och han hade en riktigt gammal blå saab 96. När man åkte i den bilen så visslade den hela tiden, tror att det var när man växlade till en annan växlel eller något sånt. Men jag vet att jag tyckte att det var jätte roligt, för vi skrattade alltid ihop då jag och farfar. Sen var han även duktig på att varva bilen innan han byter växel det var på det senare åren när jag va 12 år, gud vad det var svårt att hålla sej för skratta då. Så om jag åker bil med nån som varvar innan dom byter växel så tänker jag på min farfar hihi. Så han finns alltid i mina minnen!


Kommentarer
Postat av: madeleine

Vilket sött minne! Började le när jag läste det:)

2010-11-06 @ 13:11:34
URL: http://bekijk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0