Stockholm del 3 lördag

Nu blir det min sista del om Stockholmsresan. På lördagen så gick vi till Gamla stan, så vi var där stort sett hela dagen.



När jag såg stadshuset så tänkte jag på resan som jag och min sambo gjorde i vintras med hans jobb. Att vi åt middagen i Blå hallen, det var en upplevelse.




Så klart blev det en fika på Stockholms äldsta konditori. Så härligt att man kunde sitta ute och fika.

Efter vi hade varit klart i gamla stan så gick vi in till stan igen och satte oss på en uteservering och beställde en öl. Sen var det bara tillbaka till hotellet för att göra oss klar för middagen, för den dagen skulle vi äta middagen på hotellet. Hade bokat ett bord.



Aquavit, jag rekommendera att ni borde äta på den här restaurangen nån gång när ni är i Stockholm, för maten var jätte bra. Det var länge sen man åt så god mat som man fick där.



Bordet som vi satt vid.



En fördrink innan varmrätten kom in. Självklart är det en cosmopolitan. Alla vi tre beställde det.



Sen fick vi in en kall gazpacho, den var så god. Det var en aptitretare, alla fick det som var där.



Så kom maten in. Hade beställt en hängmörad entrecôte. Det kom in på små stekpannor, sen fick man flytta över köttet på tallriken.



Så här såg det ut på tallriken. Så gott, mums!!!

På söndagen satt vi oss på tåget igen som skulle ta hem oss till Luleå. Sammafattning så hade jag jätte kul. Det har verkligen varit en härlig weekend. Jag kommer helt klart återvända till Clarion sign.

Imorgon ska jag visa vad jag har shoppat för något i Stockholm.

Kommentarer
Postat av: Jontte

Nåå :) de flesta i min skola har råd med lite dyare kläder ! :)

2010-09-16 @ 22:05:36
URL: http://jontten.blogg.se/
Postat av: maria

härliga bilder Nina!=) längtar själv tillbaka när jag ser dem!=) såg ut att vara en riktig trevlig restaurang ni åt på! ser jättegott ut alltihopa! ska bli så kul o se vad du shoppat för något!!=) kram o godnatt!=)

2010-09-17 @ 00:19:39
URL: http://mialooove.blogg.se/
Postat av: Gaby

Har ätit där en gång,helt UNDERBART,men då har dom ju också en bra kock.Dyrt,men det är det värt,ifall man vill ha något riktigt gott.Man vet vad man får.

2010-09-17 @ 09:48:07
Postat av: Fatima

Vilket bra och intressant nu längtar man hem.



Kram gumman

2010-09-17 @ 10:35:39
URL: http://www.thistakes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0