Tisdag

Idag ska vi fylla upp kylen och frysen med mat. Det är det som är så härligt när man har en stor kyl och frys att då ryms det en hel del matvaror. Så jag ska börja göra en mat veckomeny idag. För vi måste ha ett veckomeny, allt blir så mycket lättare då och så vet man vad man ska köpa för varor. Så inget hinner bli gammalt eller så. Så jag ska alldeles strax börja kolla igenom min matböcker.

Det blev en god lunch idag för mej, nämligen tacos. För vi åt tacos igår och det är verkligen super gott och så går det så fort att tillaga den rätten.
Jag kommer ihåg när man var yngre så åt alltid jag och min kompisar tacos. Bjöd man på mat så var det tacos haha. Var man på en stor fest så var det tacos som man blev bjuden på. Nu är det inte så längre.


Kommentarer
Postat av: gaby

Det ser ju gott ut.Det är toppen att veckohandla och att göra en meny för an vecka.När man handlar var och varannan dag så blir det så mycket onödigt man köper.Det blir billigare att vecko handla.Hoppas du klurar ihop en god matsedel,hi,hi.I alla fall,vädret är underbart,och allt är toppen,ha det bra.

2011-03-15 @ 13:53:04
Postat av: Madeleine

Vi gör alltid måndag-torsdags schema. På helgerna brukar vi handla vad vi känner för just då. Rätt skönt att redan ha det klart de dagarna man har mer saker för sig. Vi har också hel kyl och frys. Jättebra, men de så tomma ut så snabbt.

2011-03-15 @ 15:10:39
URL: http://bekijk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0