Min fredag

Det blev så klart att vi drack champagne, det var första gången jag testade den här.
 
 
Den hör inte till min favorit champagne, men jag är glad att jag har allafall testat den.
 
 
Så blev det även lakritsglögg. Den gillade jag verkligen, men det var synd att det inte smakade mer lakrits eftersom jag älskar lakrits hihi.
 
 
Vi hade bokat två påsar, eftersom min föräldrar hade den andra påsen sen så lagade jag och min sambo middagen.
 
Kan säga att den här var den bästa påsen som vi har tagit hem, så gott det var. Jag kan verkligen rekomendera kronhjortfilé.
 
 
Det här var vintipset till maten. Passade verkligen bra, men det var också sydafrikanskt och det brukar aldrig vara nått dåligt vin.
 
 
Kryddstekt hjortfilé med mandelpotatispuré smaksatt med rökt vitlök och citronzeste.
Höstsvamp och lökar samt backtimjansky.

Kommentarer
Postat av: nina

Får nog testa dendär glöggen nån gång, älskar lakrits! :)
Kram.

2012-11-20 @ 15:08:42
URL: http://www.ninajustme.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0