Mormor

Det blev lite tårar ikväll, min mamma och pappa kom förbi mej och lämnade en låda med lite saker som jag ville ha från mormor och där i lådan hittar jag en hel del teckningar och brev från mej.
Jag och min mormor brevväxlade med varann när jag var liten och jag tyckte det var så kul att få brev från henne. Mormor och jag hade verkligen en speciell kontakt, vi brukade ringa till varann när jag blev vuxen. Idag är det exakt två veckor sen jag pratade med henne på telefon. Tänkt om jag hade vetat då att det var sista gången som hon ringer till mej. Vi pratade inte alls länge på telefon för jag satt i bilen med min sambo och min mamma och pappa för vi hade varit på Ikea bland annat. Hon var glad och jag var glad.
Sen på tisdagsmorgonen hade hon fått sin stroke. Min älskade lilla mormor.
 
Min mormor gillade fjärilar och det har jag upptäckt först nu. Jag gillar också fjärilar. Hittade bland mina teckningar till mormor en dikt som jag hade skrivit och den är skriven av Harry Martinson.
 
Född till att vara en fjäril
fladdrar min svala låga
på gräsets tunga sammet.
 
Barnen jagar mig.
Solen går ner bortom bergen
och tuvan räddar mig
till natten.
 
Det hade jag skrivit, men nu när jag kollar upp dikten på nätet så ser jag att den fortsätter.
 
Månen stiger; den är fjärran.
Jag är inte rädd.
Jag lyssnar till dess stråkar.
Mina ögon får hinnor till skydd.
Mina vingar sammanklibbas  av dagg.
Jag sitter på nässlan.
 
Jag gillar verkligen den här dikten och jag undrar vad det var som jag fastnade för den i sån tidig ålder.
 
Jag blir så glad och lycklig när jag ser att hon hade sparat mina teckningar och brev för trodde inte jag. Vi är mer och mer lik varann, jag är också en samlar som min mormor. Så ni kan förstå att det blev en del tårar ikväll.
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Hade samma kontakt med min farmor när hon gick bort fick jag en stor plastlåda med gamla brev som jag skrivit och foton från hon var ung. fäller en och annan tår än idag när jag kikar i lådan är över 8 år sedan hon lämna mig.

Kram på dig vännen!

Svar: Jag blir glad av att höra att du hade en jätte bra kontakt med din farmor och nu fattar jag att det kommer ta tid för mej. För jag kommer göra samma sak som dej att jag kommer alltid fälla nån tår då och då när jag tänker på henne.Tack för igår Linda, du har alltid gott fika hemma =)
Kram kram
Nina

2013-08-27 @ 05:46:29
Postat av: Gaby

Så vacker,så vacker dikt.Jag tycker också att fjärilar är vackra.Ja,du Nina det kommer att kännas bättre och bättre med tiden,tänk på den tiden du har fått ha din mormor och alla fina minnen.Var rädd om dej

Svar: Tack Gaby! Ska självklart tänka på alla fina minnen som jag har från henne =) Kram
Nina

2013-08-27 @ 13:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0