The Impossible

 
Jag såg alltså filmen som handlar om tsunamin i Thailand 2004 om en familj som var där på semestern. Men redan första minuten man såg filmen så fattade man att hela familjen kommer överleva och dom kommer hitta varann och så var det i två timmar. Alldeles för lång film för mej eftersom det hände inte alls mycket i den. Jag spolade tillomed fram när jag såg filmen. Jag tycker att den var dålig och jag blev besviken.
 
Jag tycker själv att det är jätte hemskt det som hände i Thailand, kan bara tänka vilken panik människorna fick. Jag ryser när jag tänker på det. Men jag hade faktiskt själv vilja veta hur dom mår idag tex. Bara tanken att förlora nån i en sån katastrof, vad hemskt. För det var många som förlorade nån. 
 
Den var ju sann filmen som jag såg men jag undrar hur mycket som är påhittad för det kändes mer som en äkta Hollywoodrulle. Fast filmen är spanskt och inte amerikanskt.
Jag har mer frågor efter man har sett filmen, hur länge fick dom stanna kvar? Hur lång tid tog det innan dom fick hjälp? Och som sagt hur mår dom idag? Med mera...
Jag hoppas verkligen att den här familjen fick pengar för den här filmen.
 
Sen när man ser hur dom personerna ser ut som råkade ut för det här, stämmer inte alls med skådespelarna.  Det vill säga att det finns inga likheter. Filmen så är mamman (Naomi Watts) och pappan (Ewan McGregor) blonda och barnen är brunhåriga, tror att dom kommer från England eller USA men bor visst i Japan. Men familjen som råkade ut för det här är från Spanien och är spanjorer. 
Så det skulle kanske ha varit andra skådespelare till mamma och papparollen, tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0