Till Ostfabriken!

När jag var i Skellefteå för några veckor sen så åkte jag och pappa till Burträsk där dom gör Västerbottensost.
 
 
Då fick man höra hur det gick till när Västerbottensosten kom till. Det var verkligen intressant. Så efter vandringen så kunde man kika igenom ett fönster och se när dom gör osten i fabriken. 
 
Självklart var jag tvungen att shoppa i deras shop.
 
 
Den runda osten är den bästa av Västerbottensosten, så den ska ni köpa i matbutiken, men då är den också lite dyrare! Den andra osten är lagrad minst i två år och den finns bara att köpa i deras shop. Så den kan ni alltså inte köpa i matbutiken. Sen blev det även att köpa skorpa med västerbottensost och lingon.
 
Så utav den runda osten så rev jag till min västerbottensostpaj, kanske därför pajen blev extra god hihi.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0