Lättlagat!

 
Här kommer receptet som jag har lovat. Kan säga att det är super gott. Har ingen aning vad maträtten heter men jag kallar den för Lättlagat. Har fått receptet från min mamma.
 
För 4 personer.
 
4 st fläskkarré skivor
2 dl grädde
2 dl créam fresh
0,5 - 1 dl soja
1 msk eller mer om du vill ha starkt, Sambal oelek
 

Lägg fläskkarré skivorna i en ugnsform.
Blanda grädde, créam fresh, soja och sambal oelek i en bunke, blanda det väl och häll sen över det fläskkarrén som är i ugnsformen.
Stoppa in formen i ugn i 175 grader i 1½ timme. 
Sen är det klart, du kan äta det med ris eller färsk pasta som tillbehör.
 

Som sagt det är verkligen enkelt att göra den här maträtten passar bra att äta en fredag med ett glas rött vin till.
 

Kommentarer
Postat av: Home2tiny

Tack för tipset, ska jag laga till lille F som älskar kött i alla former. Jag o Mr C äter ju inte kött så det blir ofta två maträtter här hemma. Kramisar Tina

Svar: Tycker verkligen att du ska tillaga den här maträtten, han kommer gilla den =) Ha en jätte bra helg! Kram
Nina

2014-10-22 @ 19:02:02
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Hanna Karlsson

Det låter riktigt gott!

Svar: Det är super gott, sen är det så bra att det är enkelt att göra maträtten =)
Nina

2014-10-22 @ 19:36:08
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Emilie

Hej!

Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en sajt som heter Hittarecept.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

www.hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

Lägg till din widget och hamna på matbloggstoppen!

För att lägga till din blogg klickar du på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Om du har några frågor, maila mig gärna på [email protected].

Med vänlig hälsning,
Emilie
Hittarecept.se

Svar: Det låter riktigt kul =)
Nina

2014-10-30 @ 17:20:23
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0