Min nyårsafton!

Klockan 16:00 så var vi hos våra vänner Linda och Johnny för att fira nyårsafton. Så var det även med ett till par. Det första vi fick göra när vi kom dit var att klä på oss ytterkläderna igen för att gå ut på deras baksida där dom hade gjort en isbar så vi fick vår välkomst shot ute. Även glasen var gjorda av is så det var riktigt kul och tufft. Det vi fick var en blå mintshot, jätte god. Kan säga att den dagen så var det riktigt kallt ute.
Sen gick vi in och drack lite skumpa innan vi skulle börja äta från den goda middagen.



Till förrätt blev det en toast med anklever, ruccola och advokado. Vid sidan om toasten, mozzarellaost med lingonsylt. Till det blev det att dricka portvin.



Till varmrätt: Oxfile wellington och hasselbackpotatis. Dricka röd vin till det.



Efterrätt: Vitchoklad pannacotta med en spegel av hallon. Dricka till Amarula.

Maten var så super god och man blev jätte mätt, orkade inte hela varmrätten så min sambo blev glad när han fick från mej haha. Jag vill helt klart äta hela den här menyn igen.

Senare på kvällen så gick vi till deras bar på övervåningen. Det är Johnnys rum.



Väntade på att få beställa hihi.



Som ni ser så blev det en klänning med massa trådar från H&M som jag hade på mej och halsbandet är också från H&M.

Jag hade verkligen en lyckad nyårsafton och minns den verkligen med glädje fast jag var trött och sliten hihi. Jag orkade att hålla mej vaken till 02:00 sen var det sängen för mej. Jag hade ju stigit upp 4 den morgonen så jag är glad att jag höll mej vaken så länge, var nästan vaken i ett dygn. För jag hade jobbat den dagen.

Kommentarer
Postat av: Gaby

Oj,vad mycket gott och mysigt.Förstår att du är mycket nöjd med nyårsafton. Kram,kram.

2011-01-03 @ 15:04:43
Postat av: Nina

Såg verkligen trevligt ut & vilken festmåltid. Me Like!

Har också den klänningen från H&M, en favorit.



Ha en mysig kväll.

Kram N.

2011-01-03 @ 20:04:15
URL: http://anina.blogg.se/
Postat av: madeleine

Er mat ser riktigt god ut! Fint upplagt:)

Till förrätt fick vi en typ av sandwich med surkål, chilli, edammerost och kalkonskinka. Till huvudrätt var det grillat kött med sallad, majskolvar och något friterat som var typ majs, ost, öl och annat. Till efterrätt fick vi först en tarte tatin och efter tolvslaget fick vi en bärpaj.



Hur var din blå drink? Såg lite farlig ut på de tidigare bilderna:)

Har faktiskt inga tider med jobbet just nu. Jag vill ju bara vara extra-extra för att få lite extra i månaden. Hur går det för dig med jobbet?

Det bästa med att flytta är att man har en anledning till att köpa nytt samt att man slänger så mycket gammalt skit!!!

Fortsatt bra vecka!!

2011-01-03 @ 21:05:29
URL: http://bekijk.blogg.se/
Postat av: fatima (Isayah's mamma + BF i mars)

Du är så vacker Nina :D Vilken snygg outfit. Vi fick också sådanna potatisar till varmtätten :D

2011-01-04 @ 01:22:06
URL: http://www.thistakes.com/
Postat av: maria

vad fin du är Nina!!=) ni verkar ha haft det jättetrevligt på nyår=) blev det ingen hpnotiq drink?=) ha det gott kramar i massor=)

2011-01-05 @ 20:02:07
URL: http://mialooove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0