Tapas

Nu måste jag verkligen skryta om mej själv, vilken middag vi åt igår. Så gott och perfekt men det tog en lång tid att laga maten.
Vi åt nämligen vitlöksmarinerad fläskifilé som tillagade i ugnen. Sen så hade vi Patatas bravas till. Det är spanskt Tapas.



Patatas bravas. Bild från matboken.

Men vet ni vad som hände, när jag hade stekt fläskfilén för den skulle få färg så stoppade jag in den i ugnen, skulle väl vara i ugnen ca 1 och halv timme. Men den blev aldrig klar, för jag hade råkat köra på en temperatur på 95 grader när ugnen ska vara 125 grader. Så det tog tid, det tog alltså ca tre timmar för mej att laga mat hihi. Så ni kan ju tänka att jag och min sambo började skratta när vi såg min miss.

Efter vi hade ätit den goda middagen så blev det ost efterrätt. Jag älskar ost, och det här kommer jag köpa fler gånger.



Finns att köpa på IcaMaxi i ostcharken. Osten var verkligen perfekt. Jag kan avslöja att en sån här efterrätt kommer jag helt klart bjuda till mina middagsgäster nån gång.

Så sammanfattning kan jag säga att vi hade spanskt tema igår, och idag blir det grekisk tema på vår middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0