Lyxlördag!

Vilken lördag jag hade, det var så trevligt och gott. Vi firade min mamma som har fyllt jämnt, så det var min familj, min brors familj och min morbror och min ingifta moster. Vi var sammanlagt 10 personer och min vovve var oxå med. För vi bodde på ett hotell här i Luleå.
 
Vi började med en Afternoon tea på Savoy. 
 
 
Men först blev det en flaska champagne för mej och min sambo, Moët, så lyxigt och gott!
 
 
Sen blev det Afternoon tea, det var så gott och vi kommer helt klart göra det igen.
 
Är så glad att vi gjorde det här på dagen, för jag har velat testa det länge och jag kommer helt klart göra det igen, för bara boka in det nån helg när man är ledig. För man kan inte missa en Afternoon tea.
 
Sen på kvällen så var vi och åt på Cook´s Krog, en gammal resturang som har funnits riktigt länge i Luleå. Den har varit ansedd som Luleås bästa resturang tidigare, men nu har vi fått många nya som Hemmagastronomi som jag tycker är toppen på alla sätt.
Men Cook´s Krog gillar jag hur miljön ser ut. Att det är mörkt och rustikt.
 
 
Kalix löjrom med råraka, smetana och två sorters lök.
 
 
Gravad älg, lingon- och äppelchutney, pepparrot och friterad svartrot.
 
 
Reninnanlår, kastanjepure, sötpotatischips, confiterad tomat, cognac- och lingonsky.
 
 
Brulee, Hjortronkompott och sorbet. 
 

Det var verkligen gott och mätt var man också hihi.
 
 
Tack Mamma för allt! Jag älskar dig!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0