Fredagsmiddag med gäster!

Som jag skrev tidigare så blev maten super bra igår och vi testade att göra en ny maträtt som vi har aldrig gjort tidigare. Vet inte om ni ser på Halv åtta hos mig? För vi tog nämligen en förrätt från det programmet som var för nån vecka sen.
 
 
Sparrissoppa med fredagsmys, dvs ostkrokar. 
 
Det var verkligen gott och det passade bra ihop med ostkrokar, så det kommer vi göra fler gånger utan att spruta ner hela köket som vi gjorde när vi förberedde den här soppan en dag tidigare. Det inlägget kan ni läsa här om ni har missat det.
 
 
Vi drack Laila Bagges nya vita vin Cha cha cha.
 
Vinet passade bra ihop med soppan, finns att beställa på Systembolaget.
 
 
Hade även vitlöksbröd till soppan.
 
 
Till huvudrätt blev det Flankstek, potatisgratäng och whiskeysås. Så hade jag även gjort en sallad med mozzarella, plommontomater och gröna blad.
 
Vi gjorde så att gästerna fick själv ta köttet och gratängen och sås själv och även salladen, för annars brukar vi alltid ha färdiga tallrikar. 
 
 
Dessert hemmagjord Pannacotta med passionsfrukt.
 
Kommer nu alltid göra hemmagjord pannacotta, kan inte fatta att det skulle ta så lång tid för mej att göra det. För jag har alltid köpt det som är på tetra (nu skäms jag). För det är en stor skillnad.
 
 
Våra fina vänner S, P och lilla söta I.
 
Det var en riktigt härlig middag och kväll, vi har redan bokat upp oss att vi ska träffas igen i juli när dom kommer hit upp.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0